۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کشاورزی با یک کلیک! / ۵ نرم افزار کاربردی برای کشاورزان
ساده ترین و قوی ترین نرم افزارهای مدیریت کشاورزی کدام است؟

کشاورزی با یک کلیک! / ۵ نرم افزار کاربردی برای کشاورزان

سال ها است صنعت کشاورزی جهان شاهد نفوذ تکنولوژی ها و فناوری های نوینی است که سعی دارد کار کشاورزی را همراه با اطمینان و با کمترین ریسک شدنی کند به طوری که در حال حاضر از طریق نرم افزارهای مدیریت کشاورزی، کشاورزان می توانند تنها با یک کلیک همه امور مزرعه را تحت کنترل خود دربیاورند.

بازار؛ گروه کشاورزی: با پیشرفته شدن دانش و تکنولوژی ها در عرصه های مختلف شاهد هستیم که بخش زیادی از زندگی ما تحت شعاع این تکنولوژی های قرار گرفته و غالبا همراه با رفاه و راحتی بیشتر برای بشر بوده است.

صنعت کشاورزی جهان از جمله صنایعی است که طی ۲۰ سال اخیر بسیار متاثر از وجود این دسته از فناوری های نوین و روز دنیا بوده است. به طوری که همه ساله شاهد هستیم شرکت های معتبر و بزرگ دنیا در راستای ارائه خدمات بهتر و تسهیل سازی امر کشاورزی از جدیدترین دستگاه ها، تجهیزات، برنامه های کامپیوتری و نرم افزارهای تولید شده خود رونمایی می کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه امروز تلفن همراه یکی از در دسترس ترین ابزارها محسوب می شود بسیاری از این شرکتها و مخترعان سعی می کنند نرم افزارهای نوینی با محوریت کشاورزی طراحی و به بازارهای جهانی عرضه کنند که از این طریق کشاورزان بتوانند ابعاد مختلف کاری خود را رصد نمایند.

اداره کردن فعالیت های مزرعه فقط با یک کلیک
«نرم افزار مدیریت مزرعه» یکی از این نرم افزارهایی است که امروز در دسترس کشاورزان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، نرم افزار مدیریت مزرعه به کشاورز کمک می کند تا کلیه فعالیت های مزرعه خود را به راحتی برنامه ریزی، نظارت و تجزیه و تحلیل کند. به طوری که کارهایی مانند کاشت، محافظت از محصولات زراعی، لقاح، آبیاری، برداشت و سایر فعالیت ها با چند کلیک توسط کشاورز اداره می شوند.

علاوه بر این  کشاورزی تواند مقادیر ورودی، هزینه ها و ساعات کار را برای هر فعالیت پیگیری کند.

پایش هوا و شناسایی به موقع آفات
این گزارش حاکی است کشاورزان می توانند با استفاده از نرم افزار پایش هوا و شناسایی آفات، یک بررسی اجمالی از پیش بینی وضعیت هوا داشته باشند که مدت زمان قابل پیش بینی از ۷ روز تا ۳ سال آینده شدنی است.

 از سوی دیگر اگر خطر بروز آفت حشرات یا بروز بیماری در مزارع وجود داشته باشد الگوریتم های تشخیص پیشرفته در این نرم افزار، به کشاورزان و زارعان هشدار می دهند.

این در حالی است که در مورد محصولات دیررس سالانه ۲۰ تا ۴۰ درصد از عملکرد، به دلیل بروز آفات و بیماری ها کاهش می یابد. بنابراین کشاورزان می توانند با کمک این نرم افزار قادر به شناسایی به موقع آفات و بیماری ها باشند و از محصولات خود محافظت کنند.

نرم افزاری که زمان دقیق پرداختی ها و دریافتی ها را به کشاورز یادآوری می کند
یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی شده برای صنعت کشاورزی جهان، مربوط به بخش اقتصادی مزارع می شود. در واقع با کمک نرم افزاری به نام «اقتصاد مزرعه» کشاورزان قادر هستند که سوابق و اسناد مالی مزرعه را در یک مکان واحد نگه دارند.

به عبارت دیگر با کمک این نرم افزار کشاورزان و زارعان قادر خواهند بود که میزان فروش، هزینه ها و سرمایه گذاری های  انجام شده را را ردیابی کنند و با انجام محاسبات لازم، متناسب با هر محصول سهمی از سرمایه را به آن اختصاص دهند.

جالب است بدانید نرم افزار اقتصاد مزرعه، این قابلیت را دارد که زمان پرداخت های کشاورز را در موعد مقرر یادآوری کند و دقیقا به زارع و کشاورز هشدار بدهد که فراموش نکند در فلان روز و ساعت معین چه مبلغی باید پرداخت و یا چه مبلغی را باید دریافت کند.

داشتن کنترل بر میزان موجودی و منابع کشاورزی چگونه ممکن شده است؟
این گزارش همچنین عنوان می کند که نرم افزار دیگری وارد صنعت کشاورزی جهان شده است که می تواند اطلاعات دقیقی در خصوص منابع و موجودی به زارع و کشاورز بدهد. به عبارت دیگر نرم افزار «منابع و موجودی» تعداد دقیق و رسمی رسمی کارمندان، کارگران فصلی، ماشین آلات، امکانات و زمینه های کشت و موارد این چنینی را ثبت می کند و به کشاورز این امکان  را می دهد که بر وضعیت منابع خود کنترل داشته باشد.

گفتنی است که کارشناسان امر می گویند: با استفاده از این نرم افزار و اطلاع داشتن از وضعیت موجودی انبار، کشاورزان دیگر در تنگنا قرار نمی گیرند و کارهای زراعی و کشت خود را به اجبار و به دلیل کمبود منابع به ناگاه و به اجبار متوقف نمی کنند.

تعیین هزینه دقیق کشت و نرخ بازگشت سرمایه با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل گزارش های مزرعه
از دیگر نرم افزارهای موجود در این صنعت می توان به نرم افزاری اشاره کرد که کار آن  تجزیه و تحلیل گزارش های مزرعه است. به این معنا که کشاورز با استفاده از این نرم افزار می تواند مشخص کند که چرا برخی محصولات زراعی در بعضی از مزارع بهتر رشد می کنند  برخی کمتر.

علاوه بر این طراحان این نرم افزار می گویند: به این ترتیب کشاورز و زارع متوجه می شود که هزینه دقیق کشت هر کیلوگرم بذر و دانه در هر مزرعه چقدر است و همچنین نرخ بازگشت سرمایه را برای هر محصول زراعی شناسایی می کند.

جالب است بدانید به کشاورز این امکان داده می شود که تمام داده های مهم گزارش های بدست آمده توسط این نرم افزار، را با فرمت های PDF، Excel یا Word دریافت کند.

سازندگان نرم افزار می گویند: زارعان چه بخواهند کارهای هفتگی را برای هر شخصی چاپ کنند،  یا بخواهند گزارش های قانونی را تهیه نمایند و یا قصد داشته باشند فقط عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنند، می توانند همه گزارش ها را با یک کلیک دریافت کنند.

کد خبر: ۳۷٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha