۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در استان همدان| برنامه های ترویجی دنبال می شود
مدیر ترویج جهادکشاورزی همدان خبر داد:

شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در استان همدان| برنامه های ترویجی دنبال می شود

همدان-مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان از شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در این استان خبر داد و گفت: توسعه این مزارع با هدف ارتقای بهره‌وری و بکارگیری آخرین دانش‌های روز در دستور کار است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی رستمی با بیان اینکه به واسطه سازه‌های ترویجی آموزش‌های ترویجی به کشاورزان با قوت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: ۵۱ سایت الگویی و ۳۷ کانون یادگیری از ابتدای سال تاکنون در راستای ترویج اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ترویجی به دو روش گروهی و انفرادی انجام می‌شود، افزود: در حوزه آموزش‌های تحقیقات محور ترویجی از محققان و مرکز تحقیقات کشاورزی بهره‌مند خواهیم شد.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: پل ارتباطی محقق، مروج و کشاورز در کارگاه‌های ترویجی برقرار می‌شود به طوری که آخرین دستاوردها و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورز منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار نفر روز آموزش ترویجی محقق شده است، گفت: چهارهزار و ۵۰۰ نفر روز دوره مهارتی در راستای به زراعی و به نژادی در استان برگزار شده است.

رستمی به آموزش ۱۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر آموزش به منظور ارتقای بهره‌وری و تولید بیشتر در طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و افزود: طرح جهش تولید تبدیل آیش زرد به آیش سبز و کشت گیاهان علوفه‌ای، گیاهان دارویی، حبوبات و دانه‌های روغنی در مزارع دیم است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مزارع نوآور نیز از سیاست‌های وزارتخانه‌ای است، اضافه کرد: ۱۲ مزرعه از ۱۰۴ مزرعه نوآور کشور، سهم استان همدان است که با هدف اجرای برنامه‌های ترویجی و ارتقای بهره‌وری دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha