۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در آذربایجان غربی طی هفته دولت افتتاح می‌شود
استاندار آذربایجان غربی:

۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در آذربایجان غربی طی هفته دولت افتتاح می‌شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از افتتاح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت امسال نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می شود. در بخش اقتصادی با افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه با سرمایه گذاری ۵۱۱ میلیارد تومانی برای یک هزار و ۵۳۷ نفر ایجاد اشتغال می شود.

وی ادامه داد: در بخش عمرانی نیز ۴۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.علاوه بر این ۵۶ پروژه نیز با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: رویکرد عمده در برنامه های هفته دولت بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی و موثر در زندگی مردم است. توجه ویژه به مناطق محروم و کاهش شکاف عدالتی با رویکرد توسعه متوازن در این هفته با افتتاح پروژه ها تا حدود بسیاری محقق می شود.

وی بیان کرد: یکی از سیاست های جدی استان از سه سال قبل توزیع عادلانه اعتبارات برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه است. بر این اساس در این هفته بسیاری از دستگاه های خدمات رسان خدمات مهمی را کلید خواهند زد.

شهریاری افزود: برای ارتقای شاخص های توسعه ای تلاش های مهمی در بخش های گاز رسانی، آب روستایی، بهداشت و درمان و زیرساخت های کشاورزی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: در بخش گاز رسانی خوشبختانه به میانگین کشوری رسیدیم به نحوی که ۷۰ درصد جمعیت روستایی و نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند. در آب روستایی سه درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.در بیمارستان سازی هم امسال بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ به اتمام می رسد. پروژه هایی چون بیمارستان تکاب، زنان ارومیه و آیت اله خوی به زودی افتتاح می شود.

شهریاری ابراز داشت: در راه روستایی اگر چه از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی طرح ابرار شاهد جهش در این حوزه باشیم. در مدرسه سازی، راهسازی پروژه های خوبی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: برای افزایش اشتغال نیز سیاست های ویژه ای اتخاذ شد که بخاطر کرونا پیش بینی ناقص از آب در آمد. تحریم های سنگین دشمن و مشکلات در ورود و خروج ارز باعث ورشکستگی برخی تجار شده است. لذا علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی برای پایداری میزان اشتغال سال قبل و تداوم میزان سرمایه گذاری سال گذشته تلاش های بسیاری در حال اجراست.

استاندار آذربایجان غربی تشریح کرد: سرمایه گذاری دولت با همه محدودیت های مالی بخاطر تحریم در آذربایجان غربی جای قدردانی دارد. هر سال بطور میانگین یک سد در استان افتتاح شده که نقش موثری در توسعه دارد. از سد های سردشت، کرم آباد پلدشت، چپرآباد تا کانی سیب که به زودی آبگیری می شود با سرمایه گذاری در اراضی پایین دست به منظور تجهیز به شبکه های اصلی و فرعی گوشه هایی از نگاه ویژه دولت به استان است.

وی افزود: ۳۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست شبکه گذاری شده و آماده افتتاح است. به تازگی نیز هیات دولت ۶۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک مصوب کرد که به زودی تحقق می یابد.

شهریاری تأکید کرد: متاسفانه افزایش گرانی و کرونا و تحریم های دشمن دستاوردهای دولت را به زیر سوال برد. اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی اظهار کرد: از موانع اصلی رونق تولید تحریم های دشمن، نوسانات ارزی، عدم بازگشت ارز و ضعف مدیریت در برخی واحدهای تولیدی است.رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد به نحوی که سال گذشته با احیای ۱۵۰ واحد تولید و صنعتی رتبه نخست احیای واحد ها را داشتیم. مشکلات بانکی و ضعف مدیریت واحدهای تولیدی دیگر مشکلات این بخش است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای حل مشکلات تولید علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی، جذب سرمایه گذاری بطور جدی در دستور کار قرار دارد.کشاورزی استان ظرفیت های ویژه ای دارد که بخوبی به دلیل نگاه سنتی از آن استفاده نشده است. بهره مندی از دانش روز در این بخش پیگیری می شود.

وی بیان کرد: از بابت همه وعده هایی که محقق نشده از مردم عذرخواهی می کنیم. کم کاری ها قابل توجیه نیست و امید داریم با همدلی از پس مشکلات برآییم.

کد خبر: ۳۷٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha