۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
ضرورت توجه به سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: تحقق دولت الکترونیک، وابسته به توسعه فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در آیین بهره برداری از پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در محل اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: افزایش پروژه های حوزه آی تی و آی سی تی در استان، بسیار خوشحال کننده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور؛ شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی تمامی خدمات و امکانات مخابراتی در جای جای استان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای کنونی افزود:  کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس منحوس؛ اهمیت توجه به توسعه شبکه های ارتباطی و مخابراتی را دوچندان کرده و اهمیت آن را برای همگان، آشکارتر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جهانی شدن و توسعه شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات را از جمله مهم ترین مولفه های "تغییر" در جهان برشمرد و عنوان کرد: این دو موضوع، روز به روز بر تمامی موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی، تاثیر داشته و فناوری اطلاعات، موضوع جهانی شدن را نیز بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش توجه به سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی عنوان کرد: بی توجهی به چنین موضوعات مهمی، تمامی زیرساخت های بانکی و خدماتی با مشکلات بسیار متعددی مواجه خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه آی تی و آی سی تی ادامه داد: تحقق دولت الکترونیک نیز در گرو توجه به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بدون توجه به این موضوع، تحقق برنامه ریزی های انجام شده با مشکل مواجه می شود.

وی در بخشی از سخنان خود نیز ابراز کرد: توسعه آموزش های مجازی در کشورهای پیشرفته از سال های گذشته آغاز شده و قطعا در آینده نه چندان دور کشور ما نیز بیش از گذشته از آموزش های مجازی برای پیشبرد بسیاری از اهداف خود استفاده کرده و آموزش و فعالیت های سنتی، جای خود را به آموزش های مدرن و فناورانه خواهد داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پیشرفت های بسیار ارزشمندی در حوزه آی تی و آی سی تی کسب کرده و حتی در بسیاری از روستاها و با توجه به تامین آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت ثابت، شاهد تقاضای مردم برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت هستیم.

در این آیین و همزمان با نخستین روز از هفته دولت، پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با اعتبار و سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

کد خبر: ۳۷٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha