۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
بگیر و ببند پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه/فعلا بلیط نخرید
بازار گزارش می دهد

بگیر و ببند پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه/فعلا بلیط نخرید

در حالیکه شرکت هواپیمایی ترکیه با انتشار برنامه پروازی به مقاصد ایران برقراری مجدد پروازها به این کشور را نوید داده بود خبرها حاکی از این است که آغاز و عادی شدن پروازها به ترکیه احتمالا باز هم با تاخیر مواجه شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هفته پیش شرکت هواپیمایی ترکیه با انتشار برنامه پروازی به مقاصد ایران برقراری مجدد پروازها به این کشور را نوید داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا قیمت بلیط پروازها به این کشور که این روزها توسط قطر ایرویز انجام می شود اندکی افت کند.

حتی جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه نیز از دو زمان احتمالی برای از سرگیری پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه خبر داده و گفته بود که یکی از مقامات ترک اعلام کرده که احتمالا شرایط برقراری مجدد پروازهای ایران – ترکیه در ۲۵ مرداد فراهم خواهد شد و ترکیش ایرویز و ایرلاین‌های ایرانی تردد خود را از سر می‌گیرند. البته این موضوع بسته به میزان شیوع کرونا دارد و در صورتی که اوضاع تا آن زمان بهبود نیابد، احتمالا پروازهای مشترک از ۱۱ شهریور کلید خواهد خورد.

طبق گزارشهای رسیده ظاهرا آغاز پروازها به ترکیه از ۱۱ شهریور نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد

حال طبق گزارشهای رسیده ظاهرا آغاز پروازها به ترکیه از ۱۱ شهریور نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این بگیر و ببندها برای آغاز پروازها به ترکیه در حالی بارها مطرح شده است که هم شرکتهای هواپیمایی داخلی و هم شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین به خوبی می دانند که این مسیر پروازی تا چه شلوغ و پر از مسافر است. اکثر مسافران ایرانی که قصد پرواز به ترکیه نه برای تفریح بلکه برای تحصیل و یا اشتغال دارند نیز از افزایش قیمت بلیط به این کشور اظهار نارضایتی و گلایه دارند. 

طبق گزارشهای موثق از آژانس های هواپیمایی نیز قیمت بلیط پرواز به ترکیه با هواپیمایی قطر ایرویز به دلیل دو مسیره بودن بیش از ۲۸ میلیون تومان است.

هنوز زمان دقیق آغاز پروازها به ترکیه مشخص نیست
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق آغاز پروازها به ترکیه مشخص نیست و مردم از خرید بلیط خودداری کنند گفت: پروازهای ایران به ترکیه با وجود صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده همچنان در هاله‌ای از ابهام است. 

شرکت هواپیمایی ترکیه با انتشار برنامه پروازی هفته پیش اعلام کرد که از ۱۱ شهریور ماه جاری پروازها به ترکیه توسط ایرلاین های ایرانی از سر گرفته می شود اما ظاهرا احتمال دارد که باز هم بنا به دلایلی این پروازها انجام نشود

وی افزود: شرکت هواپیمایی ترکیه با انتشار برنامه پروازی هفته پیش اعلام کرد که از ۱۱ شهریور ماه جاری پروازها به ترکیه توسط ایرلاین های ایرانی از سر گرفته می شود اما ظاهرا احتمال دارد که باز هم بنا به دلایلی این پروازها انجام نشود.

سامانی تاکید کرد: به هر حال وقتی هنوز شرایط پروازها مشخص نیست و هنوز تاییدیه ای به شرکتهای هواپیمایی ایرانی داده نشده است به نظر می رسد پروازها از سر گرفته نشود. پس باید صبر کرد تا دید آیا مجوزی برای ایرلاین های ایرانی برای از سرگیری پروازها صادر می شود یا خیر. در آن صورت است که به مردم و مسافران ایرانی توصیه خواهد شد که اقدام به خرید بلیط کنند.

خبرها حاکی از این است که قیمت بلیط گوانجو به ۵۸ میلیون تومان هم رسیده است. به نظر می رسد بیشترین سود از این وضعیت را آژانس های هواپیمایی می برند. چرا که با دادن قیمت های نجومی به مسافران تلاش می کنند جبران این چند ماه ضرر و زیان از بابت عدم فروش بلیط را بکنند

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اکثر پروازها از ایران به اغلب نقاط دنیا با محدودیتهایی مواجه شود. این محدودیت ها اگر چه در اغلب موارد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است اما اکثر  پروازها به برخی کشورها نیز به دلیل مسائل تحریم ها تا حدودی سیاسی جلوه کرده است. 

برخی از آژانس های هواپیمایی نیز این روزها از این وضعیت نهایت سوء استفاده را کرده و قیمت های نجومی به خریداران بلیط و مسافران ارائه می کنند.

علاوه بر قیمت بلیط ۲۸ میلیون تومانی برای پرواز به ترکیه، خبرها حاکی از این است که قیمت بلیط گوانجو به ۵۸ میلیون تومان هم رسیده است. به نظر می رسد بیشترین سود از این وضعیت را آژانس های هواپیمایی می برند. چرا که با دادن قیمت های نجومی به مسافران تلاش می کنند جبران این چند ماه ضرر و زیان از بابت عدم فروش بلیط را بکنند.

کد خبر: ۳۷٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 0
      باز بگین بالای ۲۵ میلیون مبتلا!!!، باز بگو موج سوم در راهه باز بگو دقیقه ۹۰ گل بخوریم بابا خجالت بکشید بذارید بعد از ۷ماه مرزها رو لااقل کشورهای همسایه برویتان باز کنند همه دنیا مرزشون رو باز کردن به روی همه بجز ایران، خیلی از پدرمادرهای دانشجوها در این ۷ ماه در حسرت دیدار فرزندانشون این مدت نه بخاطر این سرماخوردگی که پروپاگاندای جهانی شده، بلکه از غصه دق کردن یا از سرطان از بین رفتن.