۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
ویروس مشکوک کرونا از سهامداران جهان قربانی می گیرد
تحلیل بازار از حال و روز بورسهای جهانی

ویروس مشکوک کرونا از سهامداران جهان قربانی می گیرد

ویروس کرونا همچنان از سهامداران تمام دنیا قربانی می گیرد در چند روز گذشته این ویروس باعث قرمز شدن بیشتر بورس های جهانی شده است.

 بازار- وحید بلالی: ویروس کرونا همچنان از سهامداران تمام دنیا قربانی می گیرد در چند روز گذشته این ویروس باعث قرمز شدن بیشتر بورس های جهانی شده است، برخی از کارشناسان اقتصادی و سیاسی جهان معتقدند ایجاد این ویروس کار سیاستمداران کاخ سفید برای ضربه زدن به اقتصاد چین است، «ولادیمیر ژرینوفسکی» رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در این باره معتقد است: «آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین در پشت پرده شیوع ویروس مهلک کرونا در این کشور قرار دارد.آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر چین غلبه کنند یا اینکه حداقل با آنها در یک سطح قرار بگیرند.چنین اقدامات توطئه گرانه‌ای جدید نیست، ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان و ویروس گوشت انگلیسی. در عرض یک ماه همه چیز تمام شد. داروها فروخته شدند و افرادی میلیاردر شدند. »

در این گزارش به بررسی بورس‌های مطرح جهانی پرداخته ایم:

بورس اسپانیا

بورس اسپانیا در روز دوشنبه روزی سرتاسر قرمز را تجربه کرده و اوضاع این بورس به وضعیت قرمز رسیده است، تمام شاخص های بورس اسپانیا در معاملات روز دوشنبه منفی بودند. شاخص IBEX Small Cap با افت 1.58 درصدی بیشترین افت شاخص را در بورس مادرید تجربه کردند.

بورس آلمان

بورس آلمان اما ریزش شدیدتری از بورس اسپانیا را در معاملات امروز تجربه کرده و تمام شاخص های این بورس به شدت ریزشی شدند، تمام شاخص های این بورس منفی بودند و در محدوده قوی 2 درصد نوسان کردند، شاخص TecDAX با ریزش 2.78 درصدی بیشترین ریزش را در معاملات امروز تجربه کردند.

بورس آفریقای جنوبی

ویروس کرونا به بورس آفریقای جنوبی هم رسید و دو شاخص اصلی این بورس به شدت افت کرده و در محدوده منفی 2 درصد نوسان کردند.

بورس ایتالیا

بورس ایتالیا نیز امروز در محدوده نزدیک به 2 درصد منفی نوسان کرد و روزی قرمز برای سهامداران را ایجاد کرد، شاخص  FTSE IT Mid Cap با افت 2.06 درصدی بیشترین ریزش را در بورس امروز تجربه کرد.

بورس اندونزی

 ویروس کرونا بیشترین تاثیر منفی را در بورس های شرق آسیا داشته و بورس اندونزی هم از این آسیب مصون نمانده است. شاخص IDX PEFINDO-25 با ریزش 2.23 درصدی به 308 واحد رسید.

بورس تایلند

بورس تایلند بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا داشته و شاخص های این بورس به شدت ریزشی شدند، شاخص SET 50 با ریزش 3.44 درصدی روزی سیاه را برای سهامداران بورس تایلند به بار آورد. شاخص FTSE SET Large Cap با ریزش 3.52 درصدی مواجه شد تا نشان دهد چقدر متاثر از اقتصاد چین و ضربه به این اقتصاد است.

بورس ترکیه

بورس استانبول تنها بورسی بود که با دو شاخص سبز رنگ توانست برای برخی از سهامداران در امروز سودآوری داشته باشد، بقیه شاخص های استانبول نیز در امروز منفی شدند.

بورس انگلستان

بورس انگلیس هم متاثر از ویروس کرونا سراسر قرمز پوش شد، شاخص UK 100 با افت 2.47 درصدی در شاخص روبرو شده و به 1188 واحد رسید تمام شاخص های بورس انگلستان در  محدوده منفی 2نوسان می‌کردند.

بورس چین

سازمان بورس چین تصمیم گرفته بازار بورس این کشور را برای آسیب نرساندن به سهامداران در این روزها تعطیل کند و هنوز تاثیر ویروس کرونا بر بورس کشور چین مشخص نشده است.

کد خبر: ۳٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha