۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
ضربه ۱۵۸ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری قم/ انتقاد از عملکرد بانک‌ها
معاون استاندار قم خبر داد؛

ضربه ۱۵۸ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری قم/ انتقاد از عملکرد بانک‌ها

قم - غضنفری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار قم از ضربه ۱۵۸ میلیارد تومانی ویروس کرونا به گردشگری قم خبر داد و گفت: ۴۷۴ واحد با اشتغال بیش از پنج هزار نفر در این بخش دچار خسارت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری غروب شنبه در نشست خبری استاندار و معاونان وی با اصحاب رسانه که با موضوع برنامه‌های هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام شده است و برای این امر، نزدیک به ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ فرصت مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران در استان صادر شده که حدود هفت مورد به مرحله اجرا رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان خسارت کرونا به بخش گردشگری قم آن هم در زمان اوج در این بخش اشاره کرد و گفت: ۴۷۴ واحد در قم به میزان ۱۵۸ میلیارد تومان خسارت و آسیب‌ دیده‌ است که اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی سهم استان قم برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا را ۶۴۲ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در فاز نخست حدود ۷۲ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به متقاضیان تخصیص یافته و نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پرداخت‌ شده است.

به گفته غضنفری، بسته‌های حمایتی دولت در قالب بسته‌های حمایتی کرونا به فعالان گردشگری هم اختصاص یافته است ولی فعالان گردشگری رغبتی به استفاده از این بسته‌های حمایتی ندارند.

جذب سرمایه ۳۰ میلیون دلاری در حوزه سرمایه‌گذاری قبل از کرونا
وی گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از ۳۰ میلیون دلار در حوزه سرمایه‌گذاری در استان ثبت‌ شده که ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد، امیدواریم این سرمایه ثبت‌ شده را به مرحله جذب برسانیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری قم افزود: نقطه عطف موضوع صدور مجوز بی‌نام این است که سرمایه‌گذار بدون طی کردن راه‌های معمول جانمایی کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

به گفته وی، با مقایسه‌ای نسبت به گذشته پی می‌بریم که بانک‌های استان اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ نقش و اثرگذاری در توسعه و تولید استان نداشته‌اند.

غضنفری در پایان تأکید کرد: بر اساس مکاتباتی که انجام‌شده نقش بانک‌ها باید با عدد و رقم ملموس باشد اما علیرغم رشد ۴۰ درصدی سپرده‌ها در بانک‌ها این اثرگذاری در توسعه و تولید استان ملموس نبوده است.

کد خبر: ۳۷٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha