۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
 ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شد
معاون عمرانی استاندار زنجان:

۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شد

زنجان- معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است، گفت: باید در ارائه  راهکار برای کاهش خطر پذیری و آسیب پذیری معیار قابل سنجش مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد سلطانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران زنجان در محل استانداری با بیان اینکه با توجه به تعداد جلسات برگزار شده باید طرح ها و نظرات متنوع ارائه شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی با برنامه ای که راهکار دارد در جلسات حضور داشته باشند. 

وی اظهار کرد: در تمام دستگاه‌های اجرایی میزان آسیب پذیری و خطر پذیری بیشتر مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. 

معاون عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه برای کاهش خطر پذیری و آسیب پذیری راهکار و راه یابی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بیش از ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده، بنابراین  این آمار معیار قابل سنجش است و باید در ارائه راهکار برای کاهش خطر پذیری و آسیب پذیری معیار قابل سنجش مورد توجه قرار گیرد. 

سلطانی تاکید کرد: توجه به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی باعث کاهش خسارت ناشی از زلزله و غیره شده و جلوی هزینه های زیاد را هم می گیرد، بنابراین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی باید در استان تقویت شود تا کاهش خسارت باشیم. 

وی برتوسعه خانه های هلال در زنجان تاکید کرد و یاد آورشد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توسعه خانه های هلال مساعدت لازم را داشته باشند. 

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: توسعه خانه های هلال باعث می شود اعضای این خانه های هلال آموزش های و داشته های خود را به خانواده و دیگران منتقل کنند و در مواقع حوادث در سر صحنه آمادگی لازم را داشته باشند. 

سلطانی با بیان اینکه طی چند سال اخیر آتش سوزی در مراتع و باغات استان افزایش داشته است، افزود: طی سالجاری هم آتش سوزی در باغات و مراتع استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته که باید جلوی این حادثه گرفته شود. 

وی ابراز کرد: استفاده از تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی بالا بوده و از تقاضا محوری خارج شود و بافت هایی که در خطر بالاتری هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مقاوم سازی های هدفمند شود. 

معاون عمرانی استاندار زنجان، با بیان اینکه طرح زمستانی هزینه های جاری زیادی را بر دستگاه اجرایی مربوطه وارد می کند، افزود: باید تجهیزات مورد نیاز در اختیار راهداری قرار گیرد.

کد خبر: ۳۷٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha