۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
ضرورت تأمین ۵ درصد انرژی مصرفی استان سمنان از منابع پاک
نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس تاکید کرد:

ضرورت تأمین ۵ درصد انرژی مصرفی استان سمنان از منابع پاک

سمنان- نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر لزوم تأمین پنج درصد از انرژی مصرفی استان از منابع پاک مانند خورشید و باد گفت: اکنون با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح استان این میزان یک درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس گل‌رو عصر شنبه در آئین افتتاح طرح انرژی خورشیدی به میزبانی دیوان محاسبات سمنان ضمن بیان اینکه توسعه طرح‌های تولید انرژی پاک و نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان سمنان به‌عنوان یک سیاست جدی برای تحقق اهداف توسعه‌ای در این منطقه دنبال می‌شود، اظهار داشت: تأمین پنج درصد از انرژی مصرفی استان از منابع پاک مانند خورشید، باد و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت سمنان که بیش از ۳۳۰ روز در سال آسمان آفتابی دارد، افزود: اکنون این میزان تولید انرژی پاک در استان یک درصد است که باید برای ارتقای این وضعیت اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

سمنان مستعد بهره‌گیری از انرژی پاک است
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط لازم و تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش بیان کرد: سمنان مستعد بهره‌گیری از این نوع انرژی با استفاده از ظرفیت‌ها و فنّاوری‌های نوین دنیا است.

گل رو بابیان اینکه ضرورت دارد تا این ظرفیت از طریق مدیران وزارت خارجه پیگیری شود، ابراز کرد: دیوان محاسبات را باید به سمت انجام وظایف سازمانی که برای آن‌ها تعیین‌شده سوق دهیم چراکه کارکرد دیوان محاسبات، دارای اهمیت بسزایی است.

کاهش آلایندگی و افزایش راندمان و بهره‌وری از انرژی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک درصد از انرژی برق مصرفی استان از محل انرژی پاک تأمین می‌شود، اظهار داشت: این‌گونه اقدامات نو می‌تواند در کاهش آلایندگی و افزایش راندمان و بهره‌وری از انرژی تأثیرگذار باشد.

منوچهر فخری بابیان اینکه در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی تلاش خوبی در راستای جذب اعتبارات داشتند، افزود: لازم است مدیران برای جذب اعتبارات در مهلت مقرر تلاش کنند.

کد خبر: ۳۷٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha