۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۷۲ درصد پیش بینی خرید گندم در کردستان تحقق یافت
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۷۲ درصد پیش بینی خرید گندم در کردستان تحقق یافت

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه) تاکنون ۷۲ درصد میزان پیش بینی خرید گندم در استان محقق شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پیش بینی شده در سال زراعی امسال ۹۹۸ هزار و ۱۰۷ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان خریداری شود، اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون  ۷۱۴ هزار و ۱۵۷ تن  در استان خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه  گندم در استان پنج هزار و ۶۳۵ تن است، اضافه کرد: میزان خرید گندم تاکنون در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال زراعی گذشته که ۶۹۹ هزار و ۵۴۱ تن و ۱۲۰ کیلوگرم بوده ، ۲.۰۹ درصد رشد داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: این میزان گندم خریداری شده توسط ۴۹ هزار و ۷۵۹ نفر کشاورز و در قالب ۱۵۹ هزار و ۹۴۵ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

صالحی با اشاره به اینکه ۸۵ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان فعال است، گفت: تاکنون ۲۰۶ هزار و ۷۶۹ تن گندم مازاد برنیاز کردستان به استان های تهران، مازندران، قم، اصفهان، گیلان، البرز، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و آذربایجان شرقی حمل شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۳۱۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان معادل ۷۳ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: ۵۹۰ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال به کشت گندم  اختصاص یافته است که از این میزان ۵۵۸ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

کد خبر: ۳۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha