۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در استان سمنان احداث می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در استان سمنان احداث می‌شود

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در استان در دست اقدام است که به‌زودی زمینه جذب تسهیلات آن نیز فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شریفی نژاد بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه آئین بهره‌برداری از طرح پنل های خورشیدی در اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان اظهار داشت: انرژی یکی پتانسیل‌های کشور است و هرچقدر بتوانیم انرژی تجدید پذیر را تقویت کنیم درواقع توان اقتصادی کشور را تقویت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در استان در دست اقدام است که به‌زودی زمینه جذب تسهیلات آن نیز فراهم می‌شود، افزود: باید از سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های تجدید پذیر و نو حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان با توجه به شرایط اقلیمی بیشترین روزهای آفتابی را در سال دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید پنج درصد از انرژی موردنیاز استان را در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه‌گذاری کنیم.

شریفی نژاد با تأکید بر اینکه دولت از بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایت می‌کند، ابراز کرد: در بعد نیروگاه کوچک در حد پنج کیلووات زمینه برای پرداخت تسهیلات در دستور کار است.

کد خبر: ۳۷٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha