۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
۱۷۰ واحد صنعتی امسال در گیلان بهره برداری می شود
رئیس سازمان صمت گیلان:

۱۷۰ واحد صنعتی امسال در گیلان بهره برداری می شود

رشت- رئیس سارمان صمت گیلان گفت: تا پایان سال جاری با بهره برداری بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی برای بیش از دو هزار نفر در استان شغل ایجاد می شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش صنعت و معدن استانتصریح کرد: علی رغم فشارهای تحریمی و بحران ویروس کرونا به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تولید در استان گیلان همچنان پویاست و همزمان با هفته دولت بیش از ۲۳ طرح صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با سرمایه گذاری بیش از ۸۴۸ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و ۱۶۷ نفر که به تدریج در اقصی نقاط گیلان افتتاح و به صورت همزمان به بهره برداری خواهند رسید.

دلق پوش افزود : با برنامه ریزی و پیش‌بینی انجام‌شده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی در گیلان به بهره برداری خواهند رسید که زمینه اشتغال قریب به ۲ هزار نفر را فراهم خواهد کرد و سرمایه گذاری آن ها به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروزه به همت فرماندهان نبرد اقتصادی در گیلان بر قله افتخار ایستاده ایم ، اعلام کرد : تولید و تامین نیاز بیش از ۵۰ درصد مفتول های مسی کشور در گیلان رقم خورده است و تنها تولید کننده صفحه کلاچ و جعبه فرمان برقی در کشور هستیم و امسال در شرایطی که جهان درگیر ویروس کرونا و در پی کشف دارو و واکسن این ویروس است ما به همت قابل ستایش متخصصان و تولیدکنندگان بخش دارویی گیلان توانستیم به یکی از داروهای مورد تجویز در درمان کرونا دست پیدا کنیم اینها همه از برکات همین نظام جمهوری اسلامی است.

دلق پوش یادآور شد: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۶۰ واحد صنعتی در گیلان فعالیت داشت هم اکنون در ۳۵ شهرک و یک شهر صنعتی بیش از دو هزار و ۹۴۸ واحد فعالیت دارند و اگر یک واحد قدیمی بنا به هر دلیلی دچار زوال و تعطیلی شده ولی به جایش صدها واحد صنعتی با تکنولوژی روز در استان احداث شده است.

رئیس صمت گیلان با تاکید بر اینکه به غیر از موارد اشاره شده ۱۸۰ واحد صنعتی نیمه تمام در دست احداث می باشد که با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد از سازمان ما جواز تاسیس دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل آنها ۶ هزار و ۵۸۹ نفر ازجوانان در آن کارخانجات مشغول فعالیت شوند.

کد خبر: ۳۷٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha