۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
افزایش ۵۱ درصدی سرانه صید گلستان/ جامعه صیادی تعدیل یافت
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

افزایش ۵۱ درصدی سرانه صید گلستان/ جامعه صیادی تعدیل یافت

گرگان- قدس علوی، مدیر کل شیلات گلستان از تعدیل جامعه صیادی استان خبر داد و گفت: سرانه صید گلستان در دولت تدبیر و امید ۵۱ درصد رشد یافت.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید در بخش شیلات و صید و صیادی تعدیل جامعه صیادی گلستان بود که افزایش سرانه صید مجاز را به همراه داشته است.

وی توضیح داد: در نتیجه اجرای این طرح مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال جهت تعدیل ۸۵۷ صیاد با میانگین سنی ۶۰ سال به بالا و از کار افتاده پرداخت شد.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه این طرح در راستای بهبود معیشت جامعه صیادی استان، رعایت استانداردهای صید و صیادی همچنین بهبود ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی انجام شد، افزود: با اجرای این طرح میزان سرانه صید استان ۵۱ درصد افزایش یافت و از ۳۰۱ کیلوگرم در سال ۹۲ به ازای هر نفر به ۴۵۵ کیلوگرم رسید.

وی با یادآوری اینکه این طرح در سال گذشته اجرا شد، ادامه داد: میزان صید مجاز صیادان در سال ۹۲ حدود ۴۳۴ تن بوده که این رقم در سال ۹۸ با ۱۷ درصد کاهش به ۳۶۰ تن در سال ۹۸ رسیده است.

قدس علوی با بیان اینکه آخرین تعدیل صیادان استان در سال ۹۱ به تعداد ۱۰۰ نفر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده بود، تصریح کرد: تعدیل صیادان استان در سال گذشته از نظر تعداد نسبت به سال ۹۱ حدود ۷۵۷ درصد و از نظر اعتباری حدود دو هزار و ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha