۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خسارت دیده از کرونا در لرستان پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خسارت دیده از کرونا در لرستان پرداخت شد

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۴۴ پرونده با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است گفت: ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خسارت دیده از کرونا در لرستان پرداخت شد.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در راستای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲۷ هزار و ۴۴ پرونده با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است که در حال حاضر هشت هزار و ۱۲ پرونده با اعتباری معادل ۶۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با اشتغال ۹ هزار و ۲۶۸ نفر در قالب ۱۴ رسته مصوب ستاد ملی کرونا، پرداخت شده است.

وی افزود: افرادی که واجد شرایط باشند وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد و بر اساس اولویت‌بندی نیست؛ در مشاغل رسمی که دارای کد پیگیری کارگاهی و لیست بیمه هستند به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد توسط ۱۵ بانک اقتصاد نوین، انصار، ملت، سپه، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، آینده، رفاه، شهر، صادرات، ملّی، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری ملل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: ۲۱ هزار و ۴۶۲ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است؛ برای دریافت تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیاز به ضامن ندارند و با چک و سفته قابل دریافت است.

وی بیان کرد: همچنین نیاز به معرفی نامه از دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کار یا صنعت و معدن نیست ولی از ۱۷ میلیون تومان به بالا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با توجه به شرایط و ضوابط بانک، شرایط برای وام گیرنده متفاوت است.

آشتاب با بیان اینکه اقساط وام ۲۴ ماهه و میزان تنفس تا آبان ماه است، تصریح کرد: افرادی که دارای مشاغل رسمی و لیست بیمه و کارگاهی هستند تا ۱۵ شهریور فرصت دارند و کسانی که فاقد لیست بیمه و کد کارگاهی هستند تا پایان شهریور ماه فرصت ثبت نام در سامانه کارا را انجام دهند؛ از دستگاه‌ها و بانک‌ها تقاضا داریم شرایط را تسهیل کنند تا افراد بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۳۶٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha