۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
سازمان امور مالیاتی باید به راه‌اندازی «سامانه مالیات مسکن» کمک کند
نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک:

سازمان امور مالیاتی باید به راه‌اندازی «سامانه مالیات مسکن» کمک کند

عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک اظهار داشت: در حالت کلی تلاش وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم نسبت به راه‌اندازی «سامانه مالیات مسکن» خوب بوده است، اما سازمان امور مالیاتی حضور خوبی در این طرح پیدا نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسام عقبایی گفت: فرآیند اجرایی شدن «سامانه مالیات مسکن» در سال ۱۳۹۴ تصویب شد و در همان سال ما ۴۰ سال از راه‌اندازی این سامانه عقب بودیم.

وی افزود: شکل‌گیری «سامانه مالیات مسکن» از سال ۹۴ تا ۹۸ به طول انجامید.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک ادامه داد: شایسته است که نهادهای دولتی و حاکمیتی که در راستای شفاف‌سازی معاملات مسکن و برقراری عدالت مالیاتی و توزیع ساختمان و شبکه تولید فعال هستند، در این سامانه حضور فعال داشته باشند.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم تعلل خیلی زیادی در رابطه با شکل‌گیری «سامانه مالیات مسکن» انجام گرفت.

حسام عقبایی افزود: در دولت دوازدهم برای راه‌اندازی «سامانه مالیات مسکن» تلاش‌های متعددی انجام شد، اما متاسفانه وزارت‌خانه‌های مختلف برای شکل‌گیری این سامانه هماهنگی‌ها و کمک‌های لازم را انجام ندادند.

وی تصریح کرد: در حالت کلی تلاش وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم نسبت به راه‌اندازی «سامانه مالیات مسکن» خوب بوده است، اما سازمان امور مالیاتی حضور خوبی در این طرح پیدا نمی‌کند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک اضافه کرد:‌ «مالیات بر خانه‌های خالی» و «مالیات بر عایدی مسکن» و «مالیات‌های مترتبه بر حوزه مسکن» عموما مالیات‌های تنظیمی هستند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی باید در خصوص «مالیات بر خانه‌های خالی» نگاه اقتصادی و خرانه‌ای نداشته باشد و باید توازنی را بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

کد خبر: ۳۶٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha