۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
اجرای طرح کد رهگیری سیگار از اول شهریور
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

اجرای طرح کد رهگیری سیگار از اول شهریور

نیری، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید: از فردا (یکم شهریور)، اجرای طرح کد رهگیری سیگار در طول زنجیره تأمین و توزیع آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسن نیری سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه از شنبه (یکم شهریور) کد رهگیری سیگار در طول زنجیره تأمین و توزیع آن اجرایی می‌شود، گفت: برای اجرای کد رهگیری سیگار به‌صورت جامع، بسترهایی لازم بود، به همین دلیل مقداری تعلل در اجرایی شدن کار ایجاد شد.

حسن نیری با اشاره به اهمیت استاندارد سیگار به دلیل مصرف آن از سوی بخشی از مردم، افزود: میلیاردها نخ سیگار، سالانه در کشور استفاده می‌شود که به‌تبع آن، مافیای بزرگ قاچاق سیگار را در کشور داریم و برای مقابله با مافیای آن، طرح سیگارت اجرا شده و از شنبه به‌طور جامع و کامل تمامی کارخانه‌های سیگار و توزیع‌کنندگان پای‌کار خواهند آمد و این کار را انجام می‌دهند.

نیری اظهار کرد: بر این اساس، بر روی پاکت، کارتن و باکس سیگار کدی منحصربه‌فرد درج می‌شود که با استفاده از یک نرم‌افزار موبایلی می‌توان متوجه شد آن کالا کجا تولید شده و آیا تولید داخل است یا خیر یا حتی ورود آن غیررسمی و قاچاق بوده است یا به‌صورت رسمی که این اقدام، از شنبه با قاطعیت و جدیت اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۳۶٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha