۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
لو رفتن اطلاعات تجار ایرانی با ثبت سفارش آنلاین
معاون امور بین المللی اتاق بازرگانی ایران خبرداد:

لو رفتن اطلاعات تجار ایرانی با ثبت سفارش آنلاین

معاون امور بین المللی اتاق بازرگانی ایران گفت: سیستم آنلاین ثبت سفارش اطلاعات شرکتهای ایرانی را لو می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا کرباسی با اعلام این مطلب اظهار کرد:در شرایطی که دشمنان به دنبال لطمه زدن به ایران به ویژه در عرصه اقتصادی هستند نباید با ثبت سفارش آنلاین اطلاعات شرکتها را به دشمن متخاصم لو داد. وی افزود: کالاها که با هزینه های زیاد وارد کشور می شود در گمرکات معطل گواهی مبدا می شود.

وی با تاکید بر ضرورت هموارسازی مسیر برای تجار افزود :باید برای تنوع صادراتی کالا به چین باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. معاون امور بین المللی اتاق بازرگانی ایران الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای صادرات کالای ایرانی به ۵ کشور دانست و گفت:۷۵۰۰ گواهی مبدا برای صادرات کالا به کشورهای اوراسیا صادر شده که ارزش آن ۸۰۰ میلیون دلار است و می توانیم تا دو سال آینده این رقم را به ۵ میلیارد دلار رساند.

کرباسی با اشاره به فرصت سرمایه گذاری برای تولید مشترک با اوراسیا خاطرنشان کرد:چینی ها هم می توانند در این سرمایه گذاری مشارکت داشته باشند.

معاون امور بین المللی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت اصلاح مکانیزم تهاتر کالا با کشورهای هدف و دستور بانک مرکزی برای ایجاد کمیته ویژه برای حل مشکلات در این زمینه تصریح کرد: در شرایط خصوصی هزینه بالای تهاتر بخش خصوصی را قفل کرده است. کرباسی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم خاطرنشان کرد:آیین نامه های تجاری ایران بر مبنای دوران صلح است که نیاز به اصلاحاتی در این زمینه است. وی تاکید کرد:هر چه جلوتر برویم شرایط برای ما سختتر می شود بنابراین نیاز به اقدامات عاجلی داریم.

کد خبر: ۳٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha