۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
 کمبود نیروی کار ماهر دغدغه بخش صنعت مازندران است
رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن مازندران:

کمبود نیروی کار ماهر دغدغه بخش صنعت مازندران است

ساری - رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن مازندران، نبود نیروی کار ماهر و دانش آموخته را از مشکلات جدی فراروی حوزه صنعتی و تولیدی استان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید لطیفی صبح دوشنبه در کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران، بزرگترین دغدغه را کمبود نیروی انسانی ماهر در حوزه صنعت و معدن یاد کرد و گفت: در حال حاضر چندین دستگاه ماشین آلات باارزش در مجموعه های صنعتی وجود داردکه اپراتور ماهر برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جویای کار در حوزه صنعتی فاقد مهارت لازم هستند، اظهار داشت: در مجموعه خود همکارانی را با مدرک دکتری مکانیک برای کارآموزی جذب کردیم که مهارت لازم را ندارند.

لطیفی یادآور شد: یکی از دغدغه های اساسی در حوزه صنعت این است که نیروی انسانی ماهر و دانش آموخته برای حوزه صنعت وجود ندارد و تولیدکنندگان نیز از این مشکل رنج می برند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مازندران خواستار همکاری بخش صنعت و فنی و حرفه ای برای تقویت نیروی کار ماهر و به کارگیری آن در مجموعه های تولیدی شد.

محمد چلنگری نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در کمیسیون تخصصی صنعت و معدن استان خواستار بهره گیری از افراد دانش آموخته برای فعالیت در حوزه صنعت و معدن شد و گفت: باید از افراد دارای تحصیلات و جویای کار برای اشتغال در حوزه صنعت و معدن بهره گیری شود.

همچنین درویشی مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه فنی و حرفه ای متولی آموزش های فنی و مهارتی است، افزود: اساس و پایه فنی و حرفه ای از بدو پیدایش و فعالیت مبتنی بر ایجاد مهارت و ارتقای آن است.

وی افزود: مربیان و کادر به صورت متمرکز به مناطق مختلف اعزام می شود تا نیروهایی که تمایل به کسب مهارت و ارتقای آن دارند، آموزش ببینند.

کد خبر: ۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha