۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
 تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

زاهدان - معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان در شرایط اپیدمی کرونا برای صنعتگران گروهی و ۱۶ میلیون تومان برای حالت انفرادی با سود ۱۲ درصد اختصاص یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمد بهروز عیسی زهی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بیمه صنعتگران حوزه صنایع دستی اظهار داشت: در طی چند سال گذشته با همکاری و تعامل با صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان این صندوق با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعامل و همکاری در خصوص ایجاد شرایط بیمه صنعتگران صنایع دستی فراهم شده است.

وی با اشاره به امکان‌پذیر نبودن ایجاد بیمه تامین اجتماعی برای صنعتگران صنایع دستی ادامه داد: صنعتگرانی مایل به برخورداری از بیمه با مراجعه به نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی در شهرهای سیستان و بلوچستان نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود ۶۰۰ نفر از صنعتگران این استان از طریق صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی نسبت به بیمه خود اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت شهر «ادیمی» به عنوان شهر ملی حوزه خامه‌دوزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نشست دفاعیه از شهر ملی ادیمی هفته آینده برگزار و تلاش برای ثبت این شهر صورت خواهد گرفت.

عیسی زهی اظهار داشت: هدف از این اقدام رونق و توسعه خامه دوزی بوده که در بحث آموزش، تولید، بازرگانی و مسایل فرهنگی مرتبط با این رشته است.

کد خبر: ۳۶٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha