۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
بزرگترین «گل فشان» کشور در سیستان و بلوچستان فوران کرد
جاذبه‌ای ویژه برای مسافران نوروزی؛

بزرگترین «گل فشان» کشور در سیستان و بلوچستان فوران کرد

زاهدان- میرزایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک از فوران بزرگترین «گل فشان» کشور در بخش «کهیر» این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، طاهر میرزایی اظهار داشت: در شهرستان کنارک و بخش کهیر این شهرستان سه »گل فشان» وجود دارد که جزو جذابیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و همواره گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک افزود: این گلفشان ها بعضاً به دلایل مختلف و شرایط جوی و محیطی فوران کرده و مقادیری از محتویات این گل فشان به بیرون منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز نیز همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، گل فشان «تنگ» در بخش کهیر این شهرستان فوران کرده و صحنه های زیبا و جذابی را به وجود آورده و قطعاٌ برای تماشا و بازدید مسافران نیز خالی از لطف نیست. این گل فشان با ۵۶ متر ارتفاع بزرگترین گل فشان در سطح کشور محسوب می‌شود و برای بازدید گردشگران نیز آماده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: به گفته بومیان منطقه این فوران نوعی نفس کشیدن و باز شدن مجاری تنفسی گل فشان محسوب می شود که بسیار هم موثر است و به گفته برخی کارشناسان در جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله نیز موثر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کنارک عنوان کرد: از همه مسافران و گردشگران دعوت می شود در این شهرستان حضور پیدا کرده و از خاصیت های شفابخش این گل فشان ها برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنند.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha