۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
بازدیدهای پرترافیک نوبخت از پروژه‌های تولیدی و عمرانی در اردبیل
در سفر یک روزه به اردبیل انجام شد؛

بازدیدهای پرترافیک نوبخت از پروژه‌های تولیدی و عمرانی در اردبیل

اردبیل - سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل همراه با بازدیدهای متعدد از پروژه های عمرانی و تولیدی انجام شد تا نوبخت روز پرترافیکی را در اردبیل تجربه کند.

به گزارش خبرنگار بازار، در این سفر یک روزه که آئین استقبال از فرودگاه اردبیل آغاز شد، معاون رئیس جمهور از شهرک صنعتی خصوصی آرتاپلاست در نمین و کارخانه مینی‌پتروشیمی بخش خصوصی بازدید کرد تا در جریان احداث این کارخانه و روند اجرایی آن قرار گیرند.

در این بازدید مدیرعامل شرکت آرتاپلاست با اشاره به راه‌اندازی ۱۴ کارخانه در این شهرک به روند تولید این مجموعه‌ها حتی در ایام کرونا اشاره و اظهار کرد: عملیات احداث کارخانه مینی پتروشیمی آرتاپلاست مراحل نهایی را سپری می‌کند و امیدواریم در سال جهش تولید بهره‌برداری از این مجموعه را شاهد باشیم.

فتحی بی‌طرف با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل در رفع موانع پیش رو برای توسعه این مجموعه صنعتی خاطرنشان کرد: در کنار حل مشکل تامین برق برای این مجموعه امیدواریم دستگاه‌های دولتی به سرعت مجوزها را صادر و از دریافت هزینه‌های گزاف از بخش خصوصی در صدور مجوزها پرهیز کند.

در این بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داد تا در روزهای آینده مشکل برق این واحد تولیدی را برطرف و نسبت به تامین زمین با نظر کارشناسی منابع طبیعی اقدام لازم انجام شود.

کلنگ‌زنی طرح تامین ۳ هزار واحد مسکن محرومان در روستای آق‌بلاغ
آئین کلنگ‌زنی طرح تامین ۳ هزار واحد مسکن محرومان در روستای آق‌بلاغ رستم خان شهرستان اردبیل با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور انجام شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی و اهالی روستا برگزار شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: ما از ابتدای امسال با همکاری بنیاد مسکن مصمم هستیم تا واحدهای مسکونی را برای محرومان با تامین اعتبار مورد نیاز تا سقف ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی انجام دهیم که در استان اردبیل نیز قرار است ۳ هزار واحد مسکن محرومان تا خرداد سال آینده احداث و به بهره‌برداری برسد.

محمدباقر نوبخت خاطرنشان کرد: برای آسفالت راه دسترسی به این روستا و همچنین تامین آب شرب و کشاورزی برنامه‌ریزی‌ها و تامین اعتبار انجام خواهد شد تا اهالی روستا بتوانند از امکانات مناسب بهره‌مند شوند.

پنجاه و شش هزارمین واحد مسکن مقاوم‌سازی شده افتتاح شد
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد مسکن پنجاه و شش هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در آق‌بلاغ رستم خان اردبیل افتتاح شد تا همچنان با همت بنیاد مسکن و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه طرح‌های مقاوم‌سازی با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض دولت ادامه پیدا کند.

نوبخت در آئین افتتاح این واحد مسکونی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در ۷ سال گذشته با تلاشی مضاعف سعی کرده تا بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای کم‌دوام را در روستاها به عنوان یک حرکت زیربنایی مورد توجه قرار دهد تا در حوادث قهری تلفات و خسارات به حداقل برسد.

وی افزود: ۵۶ هزار واحد از مجموع ۱۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل تاکنون مقاوم‌سازی شده و این نشان می‌دهد که خود روستائیان نیز راغب به این کار هستند و باید از طرح‌های بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات در این زمینه استقبال شود.

بازدید معاون رئیس جمهور از راه آهن
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان اردبیل برای چندمین بار مکرر از پروژه راه آهن اردبیل – میانه و عملیات ریل‌گذاری این پروژه بازدید کرد تا در جریان آخرین روند احداث راه آهن قرار گیرد.

راه آهن اردبیل – میانه که به طول ۱۷۵ کیلومتر و در ۱۱ قطعه در حال احداث است در حال حاضر با پیشرفت ۸۵ درصد در بخش زیرسازی در حال اجراست که عملیات ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر از فروردین ماه شروع شده و تاکنون با تزریق اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه ۲۳ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن انجام شده است.

نوبخت در بازدید از این پروژه اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه هیچ مشکل مالی ندارد و اگر پروژه متوقف شود دلیل آن غیرمالی خواهد بود.

وی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت دوازدهم سعی بر این است تا راه آهن اردبیل – میانه که جزو ۹ پروژه اولویت‌دار سال جهش تولید است، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نوبخت از بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس بازدید کرد
در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به استان اردبیل بازدید از موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده بود که با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی انجام شد.

در این بازدید مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در جوار شورابیل و در ۱۰ هکتار با زیربنای ۶ هزار و ۷۵۰ مترمربع در حال احداث است که دارای دو سالن و گالری دایم و موقت است که علاقمندان می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.

علی واحد خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای بخش‌های روایتگری، آمفی‌تئاتر، سینما، حماسه‌سازان و ... است که تاکنون برای احداث این مجموعه ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: ۲۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است تا این مجموعه را تکمیل کرده و به عنوان ۶ مرکز فرهنگی در سالجاری و همزمان با سراسر کشور با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل میزبانی اردبیل را از ۷۴ شهید گمنام یادآور شد و بیان کرد: برای ۱۸ شهید گمنام یادمان احداث شده و نیازمند تامین اعتبار برای احداث یادمان شهدا در بیش از ۱۵ نقطه استان هستیم.

در این بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی از تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مجموعه تا سقف ۱۵ میلیارد تومان خبر داد.

در این بازدید همچنین لوح ویژه موزه دفاع مقدس استان اردبیل در قدردانی از حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این مجموعه تقدیم محمدباقر نوبخت شد.

بازدید نوبخت از پل قدس با تاکید بر تکمیل این پروژه شهری
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با حضور در میدان قدس از پروژه عمران شهری پل قدس اردبیل بازدید کرد که در این بازدید شهردار و رئیس شورای شهر گزارشی از روند اجرایی این پروژه ارائه کردند تا تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شود.

شهردار اردبیل اظهار کرد: با کمک ۸۶ میلیارد تومانی دولتی به احداث این پروژه با عنایت رئیس سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار از منابع داخلی شهرداری تا پایان امسال پل قدس به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: با پرداخت بخش اول کمک‌های دولتی از طریق سازمان برنامه و بودجه خرید آهن‌آلات و سایر مصالح مورد نیاز پروژه انجام شده و از سه جبهه کار عمرانی در پل قدس در حال انجام است که امیدواریم با تزریق ۳۶ میلیارد تومان منابع از محل سفر رئیس جمهور و ۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار دولتی و کمک شهرداری در مجموع با ۸۶ میلیارد تومان پل قدس آماده تکمیل و بهره‌برداری شود.

نوبخت نیز در این بازدید قول مساعد داد تا پایان شهریورماه بخش دوم اعتبارات پل قدس تامین شده و با تکمیل آن دهه فجر افتتاح این پروژه را در اردبیل شاهد باشیم.

کد خبر: ۳۶٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha