۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
 کرونا جان گردشگری چین را می گیرد
لغو میلیون ها سفر گردشگری

کرونا جان گردشگری چین را می گیرد

ویروس کرونا در چین نه تنها خطر جدی برای سلامتی چشم بادامی ها محسوب می شود بلکه به نظر می رسد شیوع این ویروس صنعت سفر و گردشگری این کشور را نیز به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار بازار، صنعتی که به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود و اتفاقا یکی از مولفه های توسعه یافتگی چین در طول سالهای گذشته نیز بوده است؛ به طوریکه براساس آمار در ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۲.۹ میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده اند و این آمار در طول سال اخیر نیز روند مثبتی داشته است.

اما این روزها صنعت پول آور گردشگری در چین، تحت تاثیر ویروس کرونا با خطر جدی مواجه شده  و حتی سفر مردم چین به کشورهای دیگر را هم تحت تاثیر قرارداده است.

درحالی که انتظار می رفت بیش از ۴۰۰ میلیون چینی در طول سال جدید دراین کشور، سفر کنند و طبق معمول یکی از شلوغ ترین دوره برای خطوط هوایی، هتل ها و جاذبه های گردشگری به حساب آید اما پروازها و هتل ها به دلیل مواجه شدن با محدودیت های مسافرتی در چین در حال لغو شدن هستند و شرکت های هواپیمایی در چین اقدام به بازپرداخت بلیط های رزرو شده توسط مسافران کرده اند  و همین موضوع باعث شد سه خط هوایی اصلی این کشور، China Southern Airline, China Estern Airlina و China Air این هفته شاهد سقوط ارزش خود باشد. این درحالی است که خط هوایی China Eastern شاهد سقوط ۱۳ درصدی ارزش خود بوده است.  

در این میان بزرگترین آژانس مسافرتی آنلاین چین Trip.com، نیز از پرداخت هزینه های انصراف در کلیه هتل ها، کرایه های اتومبیل و بلیط برای جاذبه های توریستی به ووهان خبرداده است.

گروه های هتل نیز در ازای گردشگرانی که می خواهند سفر به ووهان و سایر مناطق چین را لغو کنند، اقدام به بازپرداخت هزینه ها کرده اند و هتل های بین قاره ای (IHG)   نیز به مهمانان اجازه می دهند تا در تعطیلات سال جدید اقامت در اکثر هتل های چینی خود را تغییر دهند یا آن را لغو کنند.

با این تفاسیر بی شک اگر درآمد حاصل از حضور گردشگران از چین گرفته شود، ضربه بزرگی بر اقتصاد این کشور وارد خواهد شد.  

 کرونا نوعی ویروسی است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود.

نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.  
ووهان جایی است که اولین موارد شیوع بیماری گزارش شده است. این ویروس مانند آنفولانزا در زمان کوتاه در چندین نقطه از چین و در سطح بین المللی گسترش یافته و مواردی در سنگاپور، تایلند و ایالات متحده و دیگر کشورها نیز تأیید شده است.
این ویروس تاکنون جان بالای ۲۵ نفر را گرفته و به نظر می رسد اگر راه درمانی برای این ویروس پیدا نشود جان گردشگری چین راهم خواهد گرفت.

کد خبر: ۳٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha