۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کاشت و برداشت دستی حبوبات باعث افزایش علف های هرز در مزرعه می شود
رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی:

کاشت و برداشت دستی حبوبات باعث افزایش علف های هرز در مزرعه می شود

تبریز- رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با بیان اینکه کاشت و برداشت دستی حبوبات باعث افزایش علف های هرز در مزرعه می گردد گفت: ما بازوی مشورتی مقام عالی وزارت جهادکشاورزی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، حسین دهقانی سانیج امروز در جلسه بررسی چالش های کشاورزی استان اظهار داشت: در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه، محققان با همکاران سازمان جهادکشاورزی نشستی داشته باشند و مشکلات و چالش ها را مشخص کنند تا موسسه آنها را پیگیری کند و نیازهای تحقیقی دریاچه ارومیه را بنویسید، ممکن است برای آنها و مباحثی که مطرح شد ما در موسسه پاسخ داشته باشیم یا از دیگر مراکز پیگیری کرده و جوابگو باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ضمن قدردانی گفت: مرکز همیشه یار و یاور ما بوده است بخصوص در مباحث مربوط به تغذیه محصولات کشاورزی و میکروکودها.

علی رخ افروز در مورد مشکلات و چالش های موجود استان، گفت: در استان ما کاشت، داشت، برداشت، بوجاری و ضدعفونی گندم کاملاً مکانیزه است ولی در بحث حبوبات ما مشکل داریم و کاشت و برداشت دستی انجام می گیرد و این کار باعث افزایش علف های هرز در مزرعه می گردد و از دیگر مشکلات اساسی استان در برداشت گندم با کمباین ریزش می باشد که امسال ۳۰ درصد ریزش داشتیم همچنین نبود ادوات کشاورزی در کاشت گیاهان دارویی از دیگر مشکلات استان می باشد.

وی گفت: سمپاشی با پهبادها را ما عملیاتی کردیم ولی حساسیت آنها کم است از این رو خواستار بازنگری در هدهای ماشین های برداشت هستیم.

ابوالفضل ناصری رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز گزارشی از فعالیتها و تحقیقات انجام یافته بخش فنی مهندسی ارائه کرد.

رئیس موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی به همراه محققان بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز و همکاران اداره هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی از سایت های پایشی پروژه اثر بخشی تکنیکهای به زراعی مصرف نهاده ها و درآمد کشاورزان در حوزه آبی دریاچه ارومیه (پایش پروژه استقرار کشاورزی پایدار) شهرستانهای آذرشهر، اسکو، عجب شیر و ملکان بازدید کرد.

کد خبر: ۳۶٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha