۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی درباره واردات گندم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی درباره واردات گندم

گرگان- نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی درباره واردات گندم و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی خبر داد.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هرچند امسال با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران و کلزاکاران گلستانی زودتر از سال‌های گذشته پرداخت شد اما با توجه به تومرم موجود در بازار همین تأخیر هم به کشاورزی ضربه وارد می‌کند.

وی افزود: اعتقاد دارم اگر قرار است کشور موفق شود باید کشاورزی را جدی بگیریم؛ ئهم‌اکنون کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تأمین نهاده‌ها و افزایش چندین برابری ادوات و تجهیزات کشاورزی و همچنین عدم امکان صادرات محصولات مواجه هستند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه گندم کالای استراتژیک برای کشور است، ادامه داد: طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی درباره واردات گندم را در دستور کار قرار داده‌ام.

وی واردات را ضد تولید ملی دانست و اضافه کرد: اگر قرار بود گندم وارد کنیم چرا در این شرایط تورمس که قیمت تمام نهاده‌ها، کود، سم و ... افزایش پیدا کرده محصول کشاورز را با قیمت بالاتر و متناسب با افزایش سایر محصولات و تولیدات نخریدید.

نوروزی تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت در شرایط فعلی بذر، کود و سم در بسیاری از انبارهای استان گلستان و کشور پنهان شده است و در بازار توزیع نمی‌شود.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب از دولت هشتم به دلیل خودکفایی در تولید گندم تقدیر کرد، بیان کرد: به طور قطع و یقین از طرح سوال کنندگان از وزیر جهاد کشاورزی هستم که چرا دولت مدیریت نکرده و باید گندم وارد ‌کنیم.

کد خبر: ۳۶٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha