۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
فرصت یک‌ماهۀ دستگاه‌های اجرایی یزد برای ثبت زمین‌ و املاک دولتی
معاون عمرانی استاندار یزد تأکید کرد؛

فرصت یک‌ماهۀ دستگاه‌های اجرایی یزد برای ثبت زمین‌ و املاک دولتی

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ضمن اعلام فرصت یک‌ماهه به دستگاه‌های دولتی یزد برای ثبت املاک و زمین‌های دولتی، گفت: در صورتی که دستگاه‌های اقدامی نکنند، استانداری خود وارد عمل می‌شود.

به گزارش بازار، محسن صادقیان در صفحه اینستاگرام خود در مورد جلسه‌ای که چندی پیش در خصوص بررسی قانون حدنگار و ثبت املاک دستگاه‌های دولتی، برگزار شد، نوشته است: اگر دستگاه‌های دولتی نسبت به ورود اطلاعات املاک و زمین‌های دولتی در سامانه «سادا» تا یکماه آینده اقدام نکنند، استانداری خود به شناسایی املاک و زمین‌های دولتی اقدام می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزوده است: اگر زمینی شناسایی شد که دستگاه‌های دولتی آن را در سامانه سادا ثبت نکرده‌اند، استانداری املاک مذکور را به عنوان اموال مازاد شناسایی کرده و اداره کل اقتصاد و دارایی نسبت به فروش آنها طبق قانون بودجه اقدام می‌کند.

صادقیان همچنین دربارۀ دیگر نکات و اهداف طرح شده در جلسه‌ای که این موضوع را بیان کرده، نوشته است: این جلسه در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی املاک و اموال دستگاه‌های دولتی، ثبت نقشه تمام فعالیت‌ها و خدمات آنها در استان، اجرای قانون حدنگاری و همچنین اجرای بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور با حضور دستگاه‌های دولتی و نظارتی استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه آورده است: در این جلسه بر اهمیت اجرای این قوانین، ضرورت تکمیل سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مربوطه در اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل اقتصاد و دارایی، سامانه SDI در استانداری و همچنین جلوگیری از موازی‌کاری بین دستگاه‌های دولتی تأکید و از آنها خواسته شد نسبت به ارائه برنامه اجرایی و زمان‌بندی برای اجرای این قوانین اقدام و نتیجه را حدأکثر تا یکماه آینده گزارش دهند.

وی گفت: همچنین به اهمیت کاداستر اراضی دولتی، ملی، اراضی زراعی و باغی توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه و اخذ سند مالکیت و رفع تعارضات و تداخلات بین دستگاه‌های دولتی تأکید و از تمام دستگاه‌های دولتی خواسته شد تمام توان عملیاتی خود را برای اجرای این موضوع به‌کار بگیرند.

کد خبر: ۳۶٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha