۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
رکود در بازار یدکی های خودرو با کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید/ توقیف کرونایی لوازم  یدکی خودرو درکشورهای همسایه!
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو در گفت‌وگو با بازار اعلام کرد:

رکود در بازار یدکی های خودرو با کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید/ توقیف کرونایی لوازم یدکی خودرو درکشورهای همسایه!

کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو گفت: با افزایش ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت لوازم یدکی در بازار لوازم یدک خودرو رکود ایجاد شده است.

بازار؛ گروه خودرو: مهدی‌کاظمی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از قطعات یدکی موجود در بازار بی‌کیفیت هست و اغلب مربوط به خودروهای که در کشور مونتاژ نمی‌شود است، افزود: اگر قطعه بی‌کیفیت با تقلب از برند و بسته‌بندی قطعه‌سازان داخلی تولید شود، در کدت حداکثر دو تا سه ماه در بازار به دلیل بازخوردهای مشتریان و فروشندگان شناسایی و به کمک مراجع قانونی یا اتحادیه، صاحب آن برند مانع از توزیع و فروش خواهد شد.»

این مقام صنفی اضافه کرد: از ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا و افزایش نرخ ارز، در برخی از قطعات ۲۰ درصد و در برخی دیگر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت ایجاد شده است. همچنین افزایش ارز  و شیوع کرونا صنف لوازم‌یدکی خودرو را متضرر کرده است.

وی ادامه داد: کمبود قطعه به دلیل اینکه خودرو مصرف کننده‌ای زمین‌گیر شود، نداریم. شاید مانند سال‌های گذشته دسترسی به قطعات با سهولت نباشد، اما می‌توان آن‌ها را یافت. همچنین بسیاری از واردکنندگان با خریداری محصولات و واردات آن به کشورهای همسایه دچار توقیف ناشی از تعلیق واردات به دلیل کرونا شده‌اند. این مساله سبب شده رقابت در بازار از بین برود و قیمت‌ها افزایش یابد.

کاظمی ضمن اشاره به افزایش قیمت قطعات، تاکید کرد: قدرت خرید مشتریان به دلیل افزایش قیمت حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و همین مساله سبب ایجاد رکود در صنف ما شده است.

کد خبر: ۳۵٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha