۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
سرازیری قیمت ها در بازار ارز و طلا/ طلای ۱۸ عیار به زیر یک میلیون کشیده شد
«بازار» گزارش می دهد؛

سرازیری قیمت ها در بازار ارز و طلا/ طلای ۱۸ عیار به زیر یک میلیون کشیده شد

کاهش قیمت انواع ارز و سکه طی چند روز اخیر در حالی در بازار کاهشی شده است که کارشناسان پیش بینی می کنند؛ سیر نزولی قیمت ها تا متعادل و منطقی شدن نرخ ها در این بازارها همچنان ادامه دارد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت ها در بازار ارز و سکه طی یک هفته اخیر روندی کاهشی را سپری می کند، این کاهش قیمت که ناشی از کاهش میزان تقاضا و تاثیر گذاری برخی مسائل خارجی و داخلی است، باعث شده است تا قیمت انواع ارز و سکه مسیر نزولی را در پبش گیرند.
تاکید کارشناسان بر غیر واقعی بودن نرخ ارز از یک طرف و اظهارت رئیس کل بانک مرکزی در ساماندهی این بازار از طرف دیگر به همراه مسائل سیاسی خارج از کشورو... این روزها سطح تقاضا و سرمایه گذاری را در این بازار بشدت کاهش داده و این مسائل موجب شده تا قیمت ها نیز در این بازار کاهشی شوند.
قیمت دلار که در هفته های گذشته به ۲۴ هزار تومان رسیده بود، امروز به کانال ۲۱ هزار تومان نزدیک شده است. علاوه براین قیمت سکه و طلا نیز در بازار پایین آمده تا جایی که سکه ۱۰ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به زیر ۱ میلیون تومان رسیده است.

خریداران میلی به خرید ارز ندارند
بازار خرید و فروش ارز و سکه نیز در میدان فردوسی و خیابانهای همجوار گرمی آنچنانی ندارد خیلی ها فروشنده ارز بوده و خریداران نیز از ترس کاهش قیمت ها در روزهای آینده میل آنچنانی به خرید ندارند.
به طورمثال هم اکنون در بازار آزاد نرخ دلار نسبت به دیروز با کاهش با کاهش همرا بود و  ۲۲ هزار تومان شد همچنین قیمت یورو نیز ۲۶ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که دیروز قیمت دلار ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

دلار صرافی ها در کانال ۲۱ هزار تومان
صرافی بانک ها نیز امروز قیمت ها را کاهش دادند آنها قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
علاوه براین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان شده است.

طلای ۱۸ عیار زیر ۱ میلیون شد
با کاهش قیمت ارز قیمت طلا و سکه نیز امروز در بازار تغییر کرد به طور مثال هم ‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۹۹ هزار تومان، و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان است. این در حالی است که دیروز قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۲ هزار تومان بود. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
علاوه بر این بهای هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۳۳۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

احتمال کاهش قیمت هادر بازار ارز در روزهای آتی
شهاب آزادی، کارشناس مالی در گفتگو با «بازار» درباره علل کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه گفت: بازار ارز اکنون در آرامش نسبی به سر می برد، این آرامش به دلیل وعده های بانک مرکزی در تعدیل قیمت ها و ساماندهی بازار، همچنین کاهش میزان تقاضای برای ارز در بازار به نسبت هفته های گذشته است.
وی با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند افزود: اکنون میزان عرضه و تقاضا در بازار تا حدودی برابر است و این موضوع باعث شده است تا قیمت ارز در بازار باثبات و بعضا کاهشی باشد.
آزادی خاطرنشان کرد: قیمت واقعی دلار زیر ۲۰ هزار تومان است اما یک سری شوک ها باعث می شود تا قیمت ها با نوسان همراه شود. وی افزود: اگر بخواهیم قیمت ها در بازار ارز کاهش یابد باید مبالات اقتصادی بیشتر شود از طرفی نیز اکنون که تامین تقاضا برای ارز نیمایی فراهم است بنابراین قیمت ها در بازار آزاد در روزهای آینده کاهشی پیش بینی می شود.

کد خبر: ۳۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha