۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ساخت شهرک شیرینی سنتی قزوین راکد مانده است
به دلیل عدم پرداخت عوارض؛

ساخت شهرک شیرینی سنتی قزوین راکد مانده است

قزوین- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: ساخت شهرک شیرینی سنتی قزوین به دلیل مشکلاتی که در پرداخت عوارض این شهرک وجود داشت فعلا نیمه کاره رها شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی علیخانی شامگاه شنبه در جلسه کمیته راهبردی خوشه شیرینی سنتی قزوین که با حضور مسئولان استانی و فعالین این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در مسیر حمایت از شیرینی سنتی قزوین وجود داشت مسئله عرضه و فروش این محصولات بود چرا که با وجود استقبال مناسب مردم از این محصولات شیرینی سنتی و باقلوای قزوین گردش اقتصادی مطلوب و مورد نظر را نداشت.

وی بیان کرد: به همین منظور معرفی محصولات و شیرینی سنتی قزوین به عنوان یک راهکار اساسی مورد بحث قرار گرفت و با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، ارائه محصول در بین گروه های مختلف مردم و انعقاد تفاهم نامه های همکاری متعدد توانستیم زیرساخت های مناسبی برای توسعه فروش محصول فراهم کنیم که متاسفانه هم زمان شدن این اتفاقات با شیوع بیماری کرونا توانست روند پیشرفت را تا حد زیادی کند کند.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: پیش بینی ما این بود که نوروز امسال شاهد جهشی قابل توجه در خصوص تولید و فروش شیرینی سنتی باشیم که محقق نشد اما این مسیر همواره اداره دارد.

علیخانی اظهار داشت: ساخت شهرک شیرینی سنتی قزوین یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه بود که با مکان سنجی مناسب می توانست به بیش از ۲۵ میلیون نفر خدمات رسانی کند.

وی گفت: به دلیل این که این شهرک در حریم اتوبان قرار دارد نیازمند پرداخت عوارض بود که فعلا در توان ما نیست از این رو فعلا پروژه متوقف شده است.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار داشت: امروز مهم ترین اولویت ما باید حمایت از فعالین صنعتی و اقتصادی آسیب دیده از کرونا باشد چرا که زخمی که مشکلات اقتصادی این مدت بر بدنه برخی از صنایع وارد کرد به راحتی قابل درمان نیست و نیازمند مساعدت و همراهی مسئولین است.

علیخانی عنوان کرد: فعالین در قنادی ها و شیرینی پزی های استان نیز از این جریان آسیب دیدند که امیدواریم بتوان با ارائه تسهیلات حمایتی بخشی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده را جبران کرد.

کد خبر: ۳۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha