۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد

۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر سمساری امروز در نشست خبری خود در محل اداره تامین اجتماعی تبریز با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با بیان اینکه این روز فرصت مغتنمی برای تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران و تجلیل از فعالین جامعه بازنشستگی است، اظهار داشت: حفظ ارزش ها و کرامت بازنشستگان موضوع مهمی است که بایستی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در این راستا کانون های بازنشستگی به عنوان یک نهاد مدنی و صنفی، نقش مهمی در جهت پیگیری مطالبات و اعتلای جایگاه بازنشستگان در جامعه دارند و اعتقاد داریم هر چه این نهادها توانمند شوند، خواهند توانست سازمان تأمین اجتماعی را در جهت نیل به اهداف و ایفای تعهدات هر چه بیشتر یاری کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: در آذربایجان شرقی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی استان هستند که در چهار ماهه اول سال جاری، به طور متوسط ماهانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از بابت حقوق و مستمری به این تعداد از افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

سمساری با اشاره به اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اذعان داشت: این مهم بعد از سال ها با پیگیری مدیران سازمان محقق شده و با اجرای این طرح، ایرادات احتمالی نیز احصا و مرتفع خواهد شد.

وی با تأکید بر توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، ارائه حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، صدور گواهی تعهد کسر اقساط، درخواست غیرحضوری بازنشستگی، حذف اعتبار دفاتر درمانی را از جمله مهمترین اقدامات حوزه بازنشستگی سازمان دانست و اذعان داشت: در آینده نزدیک نیز با تکمیل زیرساخت ها، دفاتر درمانی کاغذی با نسخ الکترونیکی جایگزین خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha