۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پشت سدهای استان ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پشت سدهای استان ایلام

ایلام- شنبه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پشت سدهای استان ایلام برای رونق گردشگری خبر داد.

عبداالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام با وجود سدهای فراوان از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری آبی برخوردار است.

وی با اشاره به رونق گردشگری در پشت سد سیمره در منطقه تنگه کافرین، سد کنگیر، دویرج دهلران و... اظهار کرد: میراث فرهنگی درصدد توسعه امکانات و زیرساخت های گردشگری در این مناطق است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری راه برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم می کند، گفت: نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان در پشت سدهای استان از طریق بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: قرار است با این میزان سرمایه گذاری چند مجتمع‌ ساحلی در سطح استان ساخته شود و در این زمینه تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی با نرخ سود ۶ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: برای احداث این مجتمع های ساحلی تاکنون ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۷ نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن سایر طرح‌ها نیز اگر به پیشرفت فیزیکی مناسب برسند، از این تسهیلات استفاده می توانند استفاده کنند.

وی گفت: حاشیه دریاچه سد دویرج شهرستان دهلران، دریاچه سد کنگیر ایوان و سه منطقه ساحلی رماوند، له‌لار و تنگ کافری دریاچه سد سیمره بهترین مکان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری آبی استان هستند.

وی افزود: میراث فرهنگی در زمینه راهسازی، آب و برق برای این مناطق طرح هایی را اجرایی کرده و پروژه هایی نیز در دست اجرا هستند.

کد خبر: ۳۵٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha