۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک‌هزینه معیشتی/ ۲۴۷۰ نفر در استان سمنان ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک‌هزینه معیشتی/ ۲۴۷۰ نفر در استان سمنان ثبت نام کردند

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک‌هزینه معیشتی خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و ۴۶۶ نفر سرپرست خانوار در استان متقاضی دریافت کمک‌هزینه معیشتی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل غنیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ضمن تشریح شرایط افراد مشمول دریافت کمک‌هزینه معیشتی دولت اظهار داشت: دو هزار و ۴۶۶ نفر از سرپرست خانوار این استان متقاضی دریافت کمک‌هزینه معیشتی هستند که در سامانه ستاد استانی ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در فرآیند ثبت‌نام به روش معمول ورود به سامانه دچار مشکل بودند، تأکید کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ نفر با مراجعه حضوری به ستاد استان سمنان و ۹۹۳ نفر به‌صورت تلفنی تقاضای خود را برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی ثبت کردند.

درخواست متقاضیان یارانه معیشتی استان سمنان در دسترس وزارت تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از پایان مهلت ثبت‌نام در سامانه متقاضیان دریافت کمک‌هزینه معیشتی دولت خبر داد و گفت: این سامانه در دو دوره فعال شد و آخرین‌مهلت ثبت‌نام آن ۳۰ دی سال جاری بود و اکنون سامانه برای ثبت‌نام فعال نیست.

غنیان با اشاره به اینکه آمار کل افراد متقاضی استان سمنان برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی در اختیار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار دارد، بیان کرد: این آمار در اختیار مدیران استانی نیست و نمی‌توان عددی از آن اعلام کرد.

وی همچنین بابیان شرایط افراد مشمول و غیر مشمول دریافت کمک‌هزینه معیشتی تصریح کرد: خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور هم‌زمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی ازجمله گروه‌هایی هستند که مشمول دریافت این کمک‌هزینه نمی‌شوند.

مشروح درآمدهای مشمول طرح یارانه معیشتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با تأکید بر اینکه خانوارهای دارای املاک و مستغلات باارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهرها و ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها نیز مشمول این طرح نمی‌شوند، گفت: این در حالی است که خانوار یک‌نفره با درآمد سالانه کمتر از ۴۸ میلیون، دونفره  ۶۰ میلیون، سه‌نفره ۷۲ میلیون، چهارنفره ۸۴ میلیون و پنج‌نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان بسته کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

غنیان در ادامه بابیان اینکه: کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز نیز از دریافت بسته معیشتی محروم هستند، یادآور شد: خانوارهای دارای خودروهای سواری باارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی باارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان نیز مشمول دریافت کمک‌هزینه معیشتی دولت نخواهند شد.

وی اضافه کرد: گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند از دیگر گروه‌های محروم از دریافت یارانه معیشتی هستند.

کد خبر: ۳٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha