۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
اشتغالزایی ۱۰هزار نفر در استان سمنان هدف‌گذاری شد / اعطای تسهیلات اشتغال
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

اشتغالزایی ۱۰هزار نفر در استان سمنان هدف‌گذاری شد / اعطای تسهیلات اشتغال

سمنان- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اشتغال هدف‌گذاری شده برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان طی سال جاری تلاش کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان با بیان اینکه سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در استان، اشتغالزایی برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که برای ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر شغل ایجاد شد، تاکید کرد: در سال قبل ۱۱۱ درصد از تعهد محقق شد و امسال نیز باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: امسال یک هزار و ۶۳۲ نفر جویای کار در سامانه کاریابی نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۵۹ درصد مرد هستند از سوی دیگر  ۶۹ درصد نام نویسی کنندگان جویای کار در استان سمنان فاقد مهارت و ۵۴ درصد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: ۷۱ درصد از افراد به کارگمارده شده استان در سال جاری مرد هستند همچنین  ۹۶.۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته جذب شد که میزان آن قابل قبول است.

غنیان با بیان اینکه استان سمنان در ۱۰ سال اخیر دارای کمترین نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بود و این نشان از توجه به اشتغالزایی و تکیه بر مهارت‌آموزی است، گفت: دو هزار و ۴۰ میلیارد ریال در بحث تسهیلات کرونا سهمیه استان سمنان است که تاکنون ۵۹۰ میلیارد ریال جذب شده است.

کد خبر: ۹۶٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha