۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
۷۱ درصد رشد منفی پروازهای عبوری از کشور
رتبه ضعیف فرودگاه مهرآباد در نشست و برخاست

۷۱ درصد رشد منفی پروازهای عبوری از کشور

در حالیکه هنوز شرایط پرواز در اغلب کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا بهبود پیدا نکرده است گزارشها نشان می دهد که میزان پروازهای عبوری از فضای کشور، ۷۱ درصد رشد منفی داشته و از ۴۸ فرودگاه کشور، نشست و برخاست منفی ۴۱ درصد، در پذیرش مسافر منفی ۵۵ درصد و پست و بار منفی ۶۰ درصد رشد داشته ایم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: این روزها با شدت پیدا کردن محدودیت های حمل و نقل در برخی مسیرهای پروازی میزان نشست و برخاست ها و استقبال مسافران نیز کاهش چشمگیری داشته است. اگر چه هنوز از بسته حمایتی دولت برای شرکتها و ایرلاین های داخلی خبری نیست اما به نظر می رسد مسافران مسیرهای پروازی تلاش کرده اند تا حد امکان سفرهای خود را با خودروهای شخصی انجام دهند. 

این روزها اغلب مسافران پروازی، انتقادهای زیادی نسبت به عدم اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در طول پرواز دارند و عنوان می کنند که با این روش با هواپیما سفر نکنیم بهتر است.

اما امروز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران سرانجام گزارشی را تهیه کرد که در آن نشان می دهد در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، میزان پروازهای عبوری از فضای کشور، ۷۱ درصد رشد منفی داشته و در مجموع ۷ هزار و ۲۹۵ پرواز از فضای کشور عبور کرده اند.

در بخش آمار پروازهای عبوری از فضای کشور نیز ۷۱ درصد رشد منفی برای تیر ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت شده است. در تیرماه امسال ۷ هزار و ۲۹۵ پرواز عبوری از فضای کشور داشته ایم، در حالی که در تیر ۹۸ این عدد ۲۴ هزار و ۷۳۶ پرواز بوده است. البته نسبت به خرداد ماه امسال با ۵ هزار و ۳۷۲ پرواز میزان پروازهای عبوری ۳۵.۸ درصد افزایش یافته است.

فرودگاه مهرآباد در رتبه اول قرار دارد به طوری که در ۴ ماه ابتدای امسال، ۲۶ هزار و ۸۶۹ فروند نشست و برخاست داشته که ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۸۵۱ مسافر اعزام و پذیرش شده و میزان ارسال و پذیرش بار هم در ۴ ماهه امسال ۱۷ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۶۱ کیلوگرم بوده است

در این گزارش یه خوبی می توان فهمید که هنوز هم پروازها شکل عادی به خود نگرفته اند. نکته جالب توجه وضعیت پروازی در فرودگاه مهرآباد است که در میان ۴۸ فرودگاه کشور همواره رتبه نخست اقتصادی بودن فرودگاه ها را به خود اختصاص داده است. در آمارهای منتشر شده، فرودگاه مهرآباد در رتبه اول قرار دارد به طوری که در چهار ماه ابتدای امسال، ۲۶ هزار و ۸۶۹ فروند نشست و برخاست داشته که ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۸۵۱ مسافر اعزام و پذیرش شده و میزان ارسال و پذیرش بار هم در ۴ ماهه امسال ۱۷ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۶۱ کیلوگرم بوده است.

 این در حالی است که در چهار ماه سال ۹۸ میزان نشست و برخاست ۴۰ هزار و ۸۵۲ فروند بوده و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم ۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۹۴ نفر بوده و میزان ارسال و پذیرش بار هم ۳۴ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم بوده است.

فرودگاه مهرآباد با کاهش ۳۴ درصدی در نشست و برخاست، در پذیرش و اعزام مسافر هم  ۴۸ درصد اُفت داشته است

فرودگاه مهرآباد با کاهش ۳۴ درصدی در نشست و برخاست، در پذیرش و اعزام مسافر هم  ۴۸ درصد اُفت داشته است و همچنین در  ارسال و پذیرش بار و پست آن  هم ۵۰ درصد روند نزولی داشته است.

 طی ۴ ماهه امسال در شهر مشهد میزان نشست و برخاست ۶ هزار و ۹۶۰ فروند بوده و پذیرش و اعزام مسافران هم ۷۸۱ هزار و ۳۴۱ مسافر گزارش شده است.

میزان پذیرش بار هم ۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۵۰۴ کیلوگرم بوده است؛ این در حالی است که در چهار ماهه سال گذشته تعداد نشست و برخاست ها ۲۰ هزار و ۲۱۳ فروند بوده و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۷۸۵ نفر بوده و ارسال پذیرش بار هم ۲۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است، بنابراین منفی ۶۶ درصد در نشست و برخاست و منفی۷۴ درصد در اعزام و پذیرش مسافر پذیرش بار منفی ۷۹ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، در فرودگاه تبریز نیز میزان نشست و برخاست در چهار ماهه ابتدای سال دو هزار و ۶۵۸ فروند بوده و میزان اعزام و پذیرش مسافر ۲۸۴ هزار و ۹۵۱ نفر بوده و همچنین یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۸۹ کیلوگرم بوده است که آمار نشان می دهد که در چهار ماهه سال ۹۸ نشست و برخاست ، چهار هزار و ۲۰ فروند بوده و میزان جابه جایی مسافران هم ۵۴۲ هزار و ۴۲۹ نفر بوده و ۴ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم بار جا به جا شده است و در مجموع در نشست و برخاست منفی ۳۴ درصد در اعزام و پذیرش مسافر ۴۷ درصد در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۴ درصد است.

در شهر شیراز هم طی چهار ماه امسال ۵ هزار و ۲۹۱ فروند نشست و برخاست بوده و در پذیرش مسافر هم ۴۳۴ هزار و ۶۱۲ مسافر جا به جا شده است، همچنین میزان پذیرش بار و پست ۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۵۰۴کیلوگرم بوده، این در حالی است که در ۴ ماهه سال گذشته در ۱۰ هزار و ۳۰۹ فروند نشست و برخاست وجود داشته و اعزام و پذیرش مسافر هم یک میلیون و ۱۱ هزار و ۲۲۱ مسافر بوده و در پذیرش بار و مسافر هم یازده میلیون و ۶۲ هزار و ۹۱۵ کیلوگرم بوده است.

بر اساس این گزارش در ۴۸ فرودگاه کشور ۶۵ هزار و ۴۴۴ فروند نشست و برخاست در چهار ماهه ابتدای امسال انجام شده و میزان جا به جایی مسافر هم ۵ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۴۳ نفر بوده و ۴۴ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم بار پست شده است، این در حالی است که در سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۷۷۲ فروند نشست و برخاست و ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۳۰ نفر مسافر و ۱۱۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۵۳ کیلوگرم بار پست شده بود؛ بنابراین در نشست و برخاست منفی ۴۱ درصد در پذیرش مسافر منفی ۵۵ درصد و پست و بار منفی ۶۰ درصد رشد داشته ایم.

در کیش به عنوان یکی از فرودگاه‌های اختصاصی نشست و برخاست ۲۷ درصد، جا به جایی مسافر و بار نیز به ترتیب ۲۴ و ۲۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۳۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha