۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
پروژه‌های گردشگری و تاریخی اردبیل طبق اولویت‌بندی تکمیل می‌شود
استاندار اردبیل:

پروژه‌های گردشگری و تاریخی اردبیل طبق اولویت‌بندی تکمیل می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های گردشگری و تاریخی اردبیل طبق اولویت‌بندی تکمیل می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری میراث فرهنگی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو ظهر شنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت آثار باستانی و تاریخی استان اردبیل اعتبارات لازم و کافی برای مرمت و بازسازی این بناها تزریق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حفظ و صیانت از آثار تاریخی و بافت‌های قدیمی اردبیل یک اولویت اساسی و حائز اهمیت است، گفت: در این زمینه احیا و بهسازی بناهای تاریخی اردبیل در دستور کار قرار دارد و مرمت حمام تاریخی یعقوبیه در اولویت کاری قرارگرفته است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: کمبود نقدینگی یکی از عوامل کندسازی اجرای این پروژه بوده و به همین منظور در حال حاضر با تأمین اعتبار این پروژه درصدد هستیم اجرای این پروژه را تسریع بخشیده و به اهداف توسعه‌ای بناهای تاریخی استان دست‌یابیم.

بهنامجو تصریح کرد: تغییر کاربری برخی از بناهای تاریخی نیز در راستای رونق و توسعه اشتغال حائز اهمیت است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی برای برخی پروژه‌های تاریخی و گردشگری در دستور کار است.

در این نشست نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: اهمیت به استفاده از مصالح بومی در اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی به‌عنوان یک اصل اساسی و مهم در دستور کار است و در این زمینه با توجه به مزین شدن سال به جهش تولید این اقدام را در دستور کارداریم.

وی بیان کرد: در راستای تسریع اجرای پروژه‌های مرمتی و گردشگری اولویت‌بندی در نظر گرفته‌شده و طبق اولویت‌بندی پروژه‌ها را تکمیل و راه‌اندازی می‌کنیم که از پروژه‌های سرمایه‌گذاری با همکاری بخش خصوصی حمایت همه‌جانبه می‌شود.

کد خبر: ۳۵٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha