۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
تشکیل ۱۰۰پرونده مالیاتی برای تراکنش های بالای ۱۰۰میلیارد تومان
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خبر داد

تشکیل ۱۰۰پرونده مالیاتی برای تراکنش های بالای ۱۰۰میلیارد تومان

بندرعباس- مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: رصد تراکنش‌های بالا در شبکه بانکی برای اخذ مالیات از آنها موجب شده تا بتوانیم ۱۰۰ پرونده مالیاتی از تراکنش‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان تشکیل دهیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی هرمزگان، شاکررضا مریدی اظهار کرد: وقتی صحبت از افزایش آمار اخذ مالیات در هرمزگان می‌شود، مطلقا به معنای فشار به کسبه و فعالان اقتصادی استان نیست، بلکه تمرکز ما بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از بخش‌هایی است که فعالیت اقتصادی دارند، اما مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: در همین زمینه رصد تراکنش‌های بالای مالی در شبکه بانکی به طور دقیق در حال انجام است و ۱۰۰ پرونده مالیاتی برای تراکنش‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در استان تشکیل شده است که صدور برگه مالیاتی برای صاحبان این تراکنش‌ها و دعوت از آنها به منظور بررسی این تراکنش‌ها جهت اخذ مالیات در حال انجام است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در بیان سهم کسبه از کل مالیات دریافتی در استان نیز عنوان کرد: کل مالیاتی که از کسبه در کل استان دریافت می‌شود معادل ۴ درصد از کل درآمد مالیاتی استان است و لذا ما در این بخش، با تعامل کامل عمل می‌کنیم.

مریدی درباره نقش امور مالیاتی در حمایت از تولید نیز گفت: در سال ۹۸ معادل ۳۵۰ میلیارد تومان استرداد مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان و تولیدکننندگان داشته‌ایم و امور مالیاتی هرمزگان در سال ۹۶ و ۹۷ به عنوان رتبه اول استرداد ارزش افزوده به واحدهای تولیدی و صادرکنندگان در کشور دست یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد شیاد از طریق ایجاد سایت های جعلی اخذ مالیات و دستیابی به اطلاعات کارت های بانکی مودیان، هشدار داد: مودیان مالیاتی مراقب شگرد این کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

مریدی همچنین با اعلام اینکه مردادماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل است و با تاکید بر اینکه تمامی امور مربوط به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: بر این اساس، هر گونه واریز مالیات از طریق شیوه هایی به جز دستگاه های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه های الکترونیکی اینترنتی سازمان ( tax.gov.ir ) یا مراجعه به شعب بانک ها، غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.

کد خبر: ۳۵٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha