۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
۷۴ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۷۴ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای آغاز فصل خرید گندم تاکنون ۷۴ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان به حساب آنها واریز شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار از خرید ۶۷۳ هزار و ۱۲۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان گندم توسط ۴۵ هزار و ۵۰۰ کشاورز تحویل مراکز خرید داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع گندم خریداری شده در قالب ۱۴۴ هزار و ۷۹۰ محموله تحویل مراکز خرید در استان داده شد، اضافه کرد: آهنگ روزانه خرید گندم در استان به هفت هزار و ۹۲۰ تن رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۸۸ ریال معادل ۷۴ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم در سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک هزار و ۷۴۸ تن بیشتر بوده است، اظهار داشت: ۱۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان هم تاکنون به ۱۰ استان کشور هم چون تهران، گیلان و مازندران حمل شده است.

وی اعلام کرد: بیشترین میزان خرید گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیجار، قروه و دهگلان با ۱۸۹ هزار و ۶۳۰ تن، ۱۳۰ هزار و ۳۵۱ تن و ۱۲۲ هزار و ۱۶۵ تن و کمترین میزان خرید هم مربوط به شهرستان های مریوان با یک هزار و ۱۱ تن و سروآباد با ۹۷۵ تن است.

کد خبر: ۳۵٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha