۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
تازه‌های سهام عدالت؛ وثیقه قرار دادن سهام تا آزادسازی در دهه فجر
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تازه‌های سهام عدالت؛ وثیقه قرار دادن سهام تا آزادسازی در دهه فجر

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: زیرساخت‌ بانک‌ها برای وثیقه قرار دادن سهام عدالت فراهم می‌شود.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: جاماندگان سهام عدالت معمولاً افرادی هستند که جزء شش دهک پایین درآمدی جامعه محسوب می‌شوند؛ افرادی هم وجود دارند که کارت سهام دارند ولی اسمشان در سامانه خصوصی سازی نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی، طرحی برای جاماندگان آماده کرده که به صحن ببرد که بعد از اینکه طرح رای بیاورد به مرحله اجرا می‌رسد، افزود: از هفته آینده زیر ساخت‌ بانک‌ها برای وثیقه قرار دادن سهام عدالت بابت کارت‌های بانکی فراهم می‌شود البته اجباری نیست و افرادی که مایل هستند می توانند استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: فعلاً تا این حد گفته شده که سهام به عنوان وثیقه قرار می‌گیرد ولی مابقی جزئیاتش هنوز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: شنیدها حاکی از این است که با این سهام می‌توانند خریدهای خواروبار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام بدهند که این موضوع ارزش کار را از بین می‌برد چون مردم بیشتر به دنبال اخذ تسهیلات برای رفع مشکلاتشان هستند نه کارت اعتباری برای خرید موادغذایی و خواروبار، آن هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خاص. بهتر است انجام این کار به گونه‌ای باشد که سهامداران بتوانند استفاده بهینه‌تری از این موضوع ببرند، مثلا فردی که می‌خواهد برای فرزندش جهیزیه یا برای خودش لوازم خانگی بخرد بتواند از سهام خود استفاده کند یعنی این محدودیت نباشد که فقط کارت‌ها برای خرید موادغذایی مورد استفاده قرار بگیرند.

امینی خواه خاطرنشان کرد: مردم در مراجعاتی که به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت دارند نسبت به اینکه هنوز نمی‌توانند با کدهای بورسی خود نوع سهام و زمان فروش سهام خود را تعیین کنند و باید این موضوع را به کارگزاری بانک‌ها وکالت دهند گلایه دارند.

وی گفت: مردم معترض‌اند که این چه نوع مدیریت و مالکیتی است که ما خودمان نمی‌توانیم نوع سهام و زمان فروش آن را انتخاب کنیم و چرا این کار به بانک‌ها محول شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه پول خرد ناشی از فروش ۳۰ درصد سهام هنوز به طور کامل به دست مردم نرسیده است اظهار داشت:  مجوز آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت صادر و در عید غدیر آزاد شد و ۳۰ درصد باقی مانده احتمالا دهه فجر آزادسازی می‌شود.

کد خبر: ۳۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha