۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
۶ محصول کشاورزی سیستان و بلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند

۶ محصول کشاورزی سیستان و بلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند

زاهدان - رئیس گروه محیط زیست وسلامت غذای جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی موفق به اخذ گواهی استاندارد تولید برای ۶ محصول کشاورزی استان شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، منصور عدل اظهار داشت: در اولین سال اجرای طرح استاندارد سازی و ثبت محصولات گواهی شده و ارگانیک در سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان موفق به اخذ گواهی استاندارد تولید برای ۶ محصول کشاورزی استان شد.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا ۶۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی به عنوان مدیران کنترل کیفی آموزش لازم را کسب نموده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح که شامل نظارت مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی منتخب در طول فصل زراعی و نیز نمونه برداری محصول و تأیید آزمایشگاه ذیصلاح است تاکنون برای ۶ محصول در سطح ۲۰۰ هکتار کد ۹ رقمی و نشان استاندارد ملی محصول صادر شده است.

عدل گفت: این محصولات شامل انبه، موز، سیب زمینی، خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز و در شهرستان‌های چابهار، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، سراوان و خاش هستند که کد استاندارد محصول به آنها تعلق گرفته و نیز حائز رتبه کشوری شده است.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با افزایش تولید محصولات گواهی شده با نشان استاندارد و کد ۹ رقمی ضمن اطمینان مردم از خرید، ارتقا سلامت جسمی و روحی جامعه را نیز شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۳۵٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha