۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
مشکلات روی دوش پایتخت کشاورزی تلنبار شده است
دبیر مجمع نمایندگان گلستان:

مشکلات روی دوش پایتخت کشاورزی تلنبار شده است

علی‌آبادکتول- دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: از گلستان به عنوان پایتخت کشاورزی کشور یاد می‌شود اما در سال جهش تولید مشکلات عدیده‌ای روی دوش کشاورزان استان تلنبار شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رحمت اله نوروزی شامگاه جمعه در نشست خبری اظهار کرد: از گلستان به عنوان پایتخت کشاورزی ایران یاد می‌شود اما گلستان استانی مظلوم و محرومی بوده و اشتغال و معیشت دغدغه اصلی مردم است.

وی با این توضیح که گلستان استان سیاست زده است و این سیاست‌زدگی باعث شده گلستان در اشتغال، صنعت و گردشگری کشور رتبه پائینی داشته باشد، افزود: امروز با تمام خدماتی که نظام در چهل سال گذشته داشته اما گلستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و همه باید پای کار باشند تا عقب ماندگی‌های استان کاهش یابد.

نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اقتصاد گلستان کشاورزی است، ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده است اما مشکلات زیادی روی دوش کشاورزان گلستانی تلنبار شده است.

وی اضافه کرد: هرچند امسال با پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبات گندمکاران و کلزاکاران زودتر پرداخت شد اما کشاورزان گلستانی در تأمین نهاده‌ها (سم، کود و ...) مشکلات زیادی دارند.

نوروزی به نبود صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان اشاره و تصریح کرد: اقتصاد گلستان کشاورزی است و استان صنعتی نیستیم؛ صنایع تبدیلی کافی در استان نداریم و زمینه صادرات محصولات کشاورزی هم فراهم نیست در چنین شرایطی گوجه، سیب زمینی و سایر محصولات روی دست کشاورز گلستانی می‌ماند و یا به قیمت نازل توسط کارخانه‌داران سایر استان‌ها خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد از توتون کشور در گلستان و ۷۰ درصد این محصول در شهرستان علی‌آبادکتول تولید می‌شود اما مطالبات توتون‌کاران تا آغاز فصل جدید کشت پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه درآمد مردم استان بسیار پائین است و گلستان در سه رتبه آخر کشور قرار دارد، متذکر شد: در شرایط تحریم ظالمانه در کنار مطالبه‌گری مردم و رسانه از نمایندگان و مسئولان اجرایی، همه باید کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی و بیکاری در استان کاهش یابد.

کد خبر: ۳۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha