۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
جهش تولید دستوری محقق نمی‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

جهش تولید دستوری محقق نمی‌شود

حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ضرورت توجه به رفع موانع صادرات در کشور خبر داد و گفت: برای تحقق جهش تولید و حمایت ساخت داخل باید در چند بخش تلاش کرد تا موانع تولید مرتفع شود.

به گزارش بازار، سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: «باید منابع بانکی جهت دهی و به سمت تولید سوق داده شود. بنابراین وزات صمت باید تلاش کند نقدینگی جامعه را به همین بخش سمت و سو دهد.»

وی با اشاره به اینکه دولت نباید سیاست پیش فروش نفت را اجرا کند ادامه داد: «یکی از ظرفیت‌های مهمی که دارد این هست که جهت تمرکز نقدینگی به سمت تولید جذب و جبران آن کسری، اوراقی را برای جذب منتشر کند.»

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «باید بتوانیم مسائل صادرات را تقویت و موارد آن را تسهیل کنیم. اگر این بخش تقویت شود بسیاری از مشکلات موجود در صنعت نیز مرتفع خواهد شد. برای دست‌یابی به این هدف نیاز به ترسیم افق بیست‌ساله‌ای داریم تا از شرایط موجود خارج شویم و جایگاه اقتصادی کشور را ارتقا دهیم.»

وی با اشاره به مشکلاتی که قطعه‌سازان در تولید دارند، گفت: «بسیاری از این مشکلات مدیریتی و داخلی است، که همه این معضلات قابل حل است. اگر موانع و مشکلات را مرتفع کنیم جهش تولید انجام خواهد شد.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دستوری برای تحقق جهش تولید تصریح کرد: «با سیاست دستوری و اجبار نمی‌توان واحدهای تولیدی را فعال کرد بلکه نیازمند همراهی و کمک هستیم.»

کد خبر: ۳۵٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha