۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
آموزش و فرهنگ سازی ضرورت بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

آموزش و فرهنگ سازی ضرورت بازار سرمایه

خدارحمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: آموزش و فرهنگ سازی از ضروریات این بازار است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، بهروز خدارحمی افزود: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به نحوی باشد که مردم با آگاهی و شناخت کافی وارد بازار سرمایه شوند تا میزان ریسک پذیری آن ها کاهش یابد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا نمی توان فراز و فرودها، مثبت و منفی ها و رفتارهای هیجانی را در بازار سرمایه تحلیل کرد، اظهارداشت: یکی از مهمترین عوامل اینکه به میزانی که بازار سرمایه توسعه یافته، به میزانی که اقبال نسبت به بازار سرمایه رشد کرده یا به تعبیری به میزان افزایشی که ضریب ورود مردم به سمت بازار سرمایه داشته به همان نسبت و میزان فرهنگ سازی و در عین حال آموزش به افراد داده نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمتر از آن زیر ساخت ها و نهادهای قانونی، نظارتی و عملیاتی برای پذیرایی از خیل عظیم سرمایه گذار آماده نبوده است.

وی در ادامه افزود: تدابیر مختلفی می توان برای سیگنال فروشی اتخاذ کرد یعنی هم می توان اقدامات پیشگیرانه داشت قبل از اینکه افراد وارد بازار سرمایه شوندو قبل از اینکه اقدام به معامله کنند با فرهنگ سازی، آموزش و هشدار به افراد این آلارم ها را داد و هم در حین معامله می توان کنترل ها ومقررات نظارتی داشت و همینطور می توان اقدامات اصلاحی، تنبیهی یا مجازات های متناسب را اعمال کرد.

خدارحمی بیان داشت: جدا از این موارد مهمترین اقدامی که باید در این حوزه انجام شود از جنس برنامه های فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی گسترده است یعنی به افراد باید یادداد این کانال ها اغلب اطلاعات، اخبار و سیگنال های غلط را فقط به منظور سوء استفاده خود می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برای موفقیت در بازار سرمایه حداقل به سه شاخص نیازداریم یعنی چه سهمی را بخریم، چه زمانی بخریم و چه زمانی سهم خود را بفروشیم باید یادمان باشد این تیپ کانال ها به فرض اینکه صداقت داشته باشند که طبق معمول رد شده است حداکثر دو تا از این شاخص ها را به افراد می دهند یعنی این سهم را بخر و الان بخر اگرقبل از آن خودشان آن سهم را نخریده باشند به مدد همراه کردن یک طیف قابل توجهی بخواهند بقیه افراد را به همدیگر همراه کنند.

وی افزود: طبق معمول اتفاقی که می افتد اینکه زمان خروج را من و شما بدون اطلاعات و دانش و فقط از آن سیگنال استفاده کرده ایم نمی توانیم متوجه شویم کی خواهد بود.

کد خبر: ۳۵٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha