۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
افزایش ۳ برابر قرارداد دانشگاه‌ها با صنایع نسبت به هفت سال گذشته
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم مطرح کرد

افزایش ۳ برابر قرارداد دانشگاه‌ها با صنایع نسبت به هفت سال گذشته

عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، از ارتباط گسترده دانشگاه با صنعت گفت و اظهار کرد: امروز نسبت به هفت سال گذشته تعداد این قراردادها بیش از سه برابر شده است و در حال حاضر بیش از هشت هزار قرارداد با صنایع مختلف اعم دولتی و خصوصی امضا کرده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، علیرضا عبداللهی‌نژاد ضمن اشاره به سال جهش تولید گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که وزارت علوم در چند سال اخیر و به ویژه پس از شیوع کرونا است اسفند ماه، تولید محصولات دانش‌بنیان و رشد اشتغال در این بخش است.

وی با اشاره به وجود ۴۴ پارک علم و فناوری اظهار کرد: ۴۳ پارک از پارک‌های علم و فناوری متعلق به وزارت علوم است و این شرکت‌ها تا پایان سال ۹۸ توانسته‌اند ۱۰ هزار میلیارد تومان دانش فنی و دست آوردهای مختلف را به فروش برسانند و این در حالی است که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است و این نشان از ۲۲ برابر رشد است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مقابله با بیماری کرونا از اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: ساخت دستگاه‌های پیشرفته پزشکی اعم از دستگاه‌های تشخیص بیماری و لوازم بهداشتی و ضد عفونی از جمله این دستگاه‌ها هستند.

وی با ابزار خوشحالی از دست یابی به موفقیت‌های گسترده در سال جهش تولید در حوزه دانش و فناوری عنوان کرد: بسیاری از این دستاوردها به کشورهای تراز اول دنیا صادر می‌شود و تا کنون به ۸۰ میلیون دلار رسیده است درحالی‌که در سال ۹۲ حدود ۱۴ میلیون دلار بوده است.

عبداللهی‌نژاد به دوره سوم حیات آموزش عالی اشاره و عنوان کرد: در دوره نخست در حوزه صرفاً آموزش فعالیت می‌کردیم، پس از آن در دوره دوم وارد بخش پژوهش نیز شدیم و در دوره سوم وارد فعالیت‌های مربوط به جامعه برای حل نیازهای جامعه شده‌اند و از این حیث با صنعت در ارتباط هستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها در نسل سوم، هم برای ارائه راه حل‌ها برای حل معضلات کشور ورود پیدا کردند و از این منظر قراردادهای بسیار خوبی با صنایع امضا شده است. امروز نسبت به هفت سال گذشته تعداد قراردادهایی که نخبگان دانشگاهی و اساتید و فناوران با صنایع مختلف امضا کرده‌اند، بیش از سه برابر شده است و در حال حاضر بیش از هشت هزار قرارداد با شرکت‌ها و صنایع مختلف اعم از دولتی و خصوصی امضا کرده‌ایم که مبلغ این قراردادها نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان شده است.

کد خبر: ۳۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha