۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
سرانه مصرف آب شرب در قزوین از ۲۰۰ لیتر در شبانه روز عبور کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

سرانه مصرف آب شرب در قزوین از ۲۰۰ لیتر در شبانه روز عبور کرد

قزوین- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین گفت: تابستان امسال میانگین مصرف آب شرب در استان برای هر نفر در شبانه روز از ۲۰۰ لیتر عبور کرده و به ۲۱۰ تا ۲۲۰ لیتر افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی  با بیان اینکه میانگین مصرف آب شرب در کشور برای هر فرد در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است که این رقم در کشورهای اروپایی ۱۲۰ لیتر است، اظهار داشت: افزایش دمای هوا در روزهای گرم تابستان به همراه کرونا موجب شده تا شاهد رشد نزدیک به ۴۰ درصد مصرف آب شرب در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰ درصد رشد مصرف آب در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم افزایش دمای هوا در تابستان بر روی رشد مصرف آب از سوی مشترکان، اظهار داشت: پس از دمای ۳۵ درجه سانتیگراد به ازای هر درجه افزایش دما، پنج درصد مصرف آب رشد پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در روزهای گرم تابستان که میزان تبخیر آب و مصرف افزایش می یابد، برای اینکه آب در اختیار همه شهروندان باشد مجبور به مدیریت مخازن هستیم که ممکن است موجب کاهش فشار آب در برخی نقاط شهری شود.

بیرنوندی با بیان اینکه معمولا ۳۰ درصد مصرف آب شرب صرف استحمام می شود، افزود: کوتاه تر کردن زمان استحمام و همچنین نصب سایه بان بر روی کولرها برای جلوگیری از تبخیر آب نقش مهمی در کاهش مصرف آب و صرفه جویی در آن دارد.

وی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف براساس جدول طبقات مصرفی باید هزینه آب بهای بیشتری نسبت به تعرفه معمول بپردازند، اظهار داشت: شهروندان در صورت مصرف آب مطابق با الگوهای مصرف (کمتر از ۱۵ متر مکعب) تعرفه های ابلاغی وزارت نیرو هزینه بسیار پایینی را برای قبوض آب خود می پردازند.

کد خبر: ۳۵٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha