۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
جاماندگان سهام عدالت بر اساس میزان درآمد سهم می‌گیرند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

جاماندگان سهام عدالت بر اساس میزان درآمد سهم می‌گیرند

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در دوره‌ی قبل اعطای سهام عدالت کارمندان و بازنشستگان و رانندگان و غیره مشمول می‌شدند، اما در دوره‌ی جدید افراد بر اساس دهک‌های درآمدی سهام عدالت دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی طغیانی گفت: طرح «ساماندهی سهام عدالت» با رویکرد رسیدگی به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: چهار دسته افراد از نظر کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بر اساس ارزیابی‌ها باید سهام عدالت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی از افراد ضمن دریافت دعوت‌نامه‌ی سهام عدالت در دهه‌ی ۸۰ از اخذ این امکان جا مانده‌اند.

وی با اشاره به این که برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از سهام عدالت جا مانده‌اند، عنوان کرد: بسیاری از ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

مهدی طغیانی تاکید داشت: تمام کسانی که در دهک‌های ۱ تا ۶ قرار می‌گیرند و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، از نظر کمیسیون اقتصادی مجلس جاماندگان از سهام عدالت تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به این که اعطای سهام عدالت جدید قرار نیست به طور قشری انجام شود، عنوان کرد: در دوره‌ی قبل اعطای سهام عدالت کارمندان و بازنشستگان و رانندگان و غیره مشمول می‌شدند، اما در دوره‌ی جدید افراد بر اساس دهک‌های درآمدی سهام عدالت دریافت می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: استعلام از وزارت کار مبنای تشخیص دهک‌های درآمدی برای افراد به شمار می‌آید.

وی با اشاره به موضوع «سامانه جامع رفاه ایرانیان»، توضیح داد: در حال حاضر گلوگاه‌های اصلی این سامانه در کمیسیون اقتصادی مورد اصلاح قرار گرفته است و ما در جلسه از معاون وزیر کار درخواست کردیم که مسیرهای اطلاعاتی این سامانه را به مجلس اعلام کند.

مهدی طغیانی ادامه داد: راه‌اندازی «سامانه جامع رفاه ایرانیان» بیش از قانون‌گذاری به هماهنگی دستگاه‌ها و عزم اجرایی نیاز دارد.

کد خبر: ۳۵٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha