۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نقدینگی باید به سمت پروژه های جدید و عملیات واقعی در بازار بورس هدایت شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نقدینگی باید به سمت پروژه های جدید و عملیات واقعی در بازار بورس هدایت شود

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران را شاخص مهمی در ارتقای جذب اعتبار پروژه های سرمایه گذاری جدید دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه دوفوریت افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم گفت: امروز بازار سرمایه متاثر از دو مولفه عرضه و تقاضا است، از این رو شاهدیم که تقاضای قابل توجهی از سوی مردم به سمت بازار سرمایه هدایت شده است. در تمام دنیا بازار سرمایه محل ارائه نقدینگی خرد است تا با تجمیع این اعتبارات، سرمایه گذاری های بزرگ صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار بورس در شرایط کنونی هم فرصت بوده و هم تهدید است، افزود: تهدید از این نظر که اگر قیمت شرکت ها در بازار سرمایه فراتر از قیمت ذاتی حرکت کند، با کوچکترین ریزش مردم متضرر می شوند، فرصت از این نظر که با ورود نقدینگی به سمت بازار بورس می توان جلوی تلاطم در بازارهای دیگر اقتصادی را گرفت. براساس آمارها، حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به سمت بازار بورس می آید.

وی ادامه داد: قطعاً باید در بازار سرمایه منابع اعتباری به سمت بازار اول یعنی پروژه های جدید و عملیات واقعی هدایت شوند که این مسئله موجب افزایش تولید و اشتغالزایی می شود. یکی از مولفه های عملیات جدید این است که شرکت های جدید برای جذب سرمایه از سوی دولت تشکیل شود، یکی از گلایه های ما این است که چرا دولت، شرکت – پروژه های جدید را در بازار عرضه نمی کند تا از این طریق برای اجرای پروژه ها جذب سرمایه صورت گیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: تصویب لایحه مذکور و تحقق عملیات واقعی به نفع اقتصاد کشور است، از این رو با اجرای این لایحه، منابع به سمت عملیات واقعی و افزایش سرمایه شرکت ها براساس آن هدایت می شود. از طرف دیگر سهام شناور یکی از ظرفیت های این حوزه است که موجب روان شدن بازار سرمایه می شود.

کد خبر: ۳۵٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha