۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
۵۲۰ تن میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر صید شده است
در ۹ روز گذشته؛

۵۲۰ تن میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر صید شده است

بوشهر- ابراهیمی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر از صید ۵۲۰ تن میگو در آب‌های خلیج فارس استان در ۹ روز گذشته خبر داد.

رضا جعفر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صید میگو در این مدت نسبت به مدت مشابه رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی از افزایش ۱۵۰ تنی صید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: از این میزان صید ۴۶۲ تن آن مربوط به لنج‌ها و ۵۸ تن نیز مربوط به قایق‌های صیادی است.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: ۹۱ درصد صید لنج‌ها و ۶۵ درصد صید قایق‌ها میگوی گونه ببری سبز است که بهترین گونه میگوی خلیج فارس است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در خصوص بنزین قایق‌ها نیز گفت: بنزین قایق‌ها بر اساس قدرت موتور با قیمت سهمیه‌بندی تأمین می‌شود به گون‌های که قایق‌های صیادی در فصل صید میگو حداکثر در ماه ۲۱ روز بنزین آن‌ها و برای لنج‌ها نیز که سوخت آن‌ها گازوئیل است با قیمت مصوب تأمین و عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر برای قایق‌ها از ۱۳ مرداد و برای لنج ها از ۱۵ مرداد آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، برای ۳۴۰ فروند قایق و ۳۷۶ فروند لنج مجوز صید میگو دریافت کرده‌اند که مجوز صید لنج‌ها چهار تا پنج روزه است که به صورت متوسط روزانه ۴۰۱ کیلوگرم میگو صید می‌کنند و در واقع هر لنج صیادی در طول سفر چهار تا پنج روزه حدود دو تن میگو صید و به بازار عرضه می‌کند. مجوز صید قایق‌ها یک‌روزه است که به صورت متوسط هر فروند قایق در ۲۴ ساعت ۵۹ کیلوگرم میگو صید می‌کند.

کد خبر: ۳۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha