۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
جاده‌های توسعه نیافته سد راه پیشرفت چهارمحال و بختیاری؛ معضلی که سرمایه گذاران را گریز پا می کند
گزارش بازار؛

جاده‌های توسعه نیافته سد راه پیشرفت چهارمحال و بختیاری؛ معضلی که سرمایه گذاران را گریز پا می کند

شهرکرد- روند کندتوسعه راه ها و جاده های چهارمحال و بختیاری سرعت پیشرفت و توسعه یافتگی را نیز کند کرده است و این عامل سبب شده است که ورود سرمایه گذاران به استان کاهش یابد.

بازار؛ گروه استان ها: توسعه جاده ها و محور های ارتباطی هر منطقه از مهمترین شاخصه ها در ارزیابی یک منطقه برای سرمایه گذاری به شمار می رود. چهارمحال و بختیاری یکی از استان های توانمند کشور است که به دلیل سرعت پایین ارتقای محورهای ارتباطی هنوز در گام های ابتدایی توسعه قرار دارد.

این استان دارای سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه است که حدود ۲۵۹ کیلومتر آن بزرگراه است. هم اکنون بخش قابل توجهی از محورهای ارتباطی استان چهار خطه نشده است.

به عنوان مثال شهرکرد و بروجن بزرگترین شهرهای استان چهارمحال و بختیاری هستند که جاده ارتباطی این دو شهر هنوز به صورت کامل چهار خطه نیست. در این محور ارتباطی از محل شهرکرد تا شهر سفید دشت چهار خطه شده است و مسیر فرادنبه تا بروجن هنوز دو خطه است.

جاده بروجن - لردگان که به عنوان بخشی از شریان ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور به شمار می رود هنوز در بخش هایی دو خطه است. دو خطه بودن بسیاری از محورهای ارتباط استان جدا از افزایش حوادث فوتی موجب شده است که ورود سرمایه گذاران به این مناطق کاهش یابد.

توسعه راه ها نقش مهمی در ورود سرمایه گذار به استان دارد و یکی از مهمترین شاخص ها در ارزیابی سرمایه گذاری به شمار می رود.

بسیاری از طرح های جاده سازی استان جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است و اعتبارات آن نیز اختصاص یافته است

توسعه محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌ و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار  ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

 حسینعلی مقصودی بیان کرد: تلاش های بسیاری برای توسعه راه ها در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در زمان انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در سطح استان وجود نداشته است و این استان از جاده های استاندارد نیز محروم بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: بسیاری از طرح های جاده سازی استان جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است و اعتبارات ان نیز اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان مهمترین جاده ارتباطی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که چهار خطه سازی کامل این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیمانکاران در تمام قسمت هایی که دو خطه است فعال شده اند و این پروژه به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

توسعه راه های چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در توسعه استان دارد و این مهم مورد توجه مسئولان ارشد استان قرار گرفته است و هم اکنون شاهد این هستیم که بیشترین طرح های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه راه ها است

وی با اشاره به محور ارتباطی شهرکرد- بروجن- لردگان، بیان کرد: هم اکنون مسیر فرادنبه - بروجن و مسیر سه راهی امام قیس تا گردنه کره‌بس از این مسیر اصلی دو خطه است که در تلاش هستیم تا پایان سال این محور ارتباطی تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: توسعه راه های چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در توسعه استان دارد و این مهم مورد توجه مسئولان ارشد استان قرار گرفته است و هم اکنون شاهد این هستیم که بیشترین طرح های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه راه ها است.

وجود و راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی در محور های ارتباطی از ظرفیت هایی است که نقش مهمی در مسیر توسعه استان ها دارد. وجود مجتمع های خدمات رفاهی و افزایش خدمات رابطه مستقیم با افزایش مسافر و گردشگر به استان ها دارد.

کمبود مجتمع های بین راهی در چهارمحال و بختیاری
کمبود مجتمع های بین راهی در این استان از دیگر موانع توسعه در بخش حمل و نقل جاده ای به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مجتمع خدمات رفاهی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

عزیز الله روشن گفت: ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی در استان در حال احداث است و ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی نیز در مرحله تهیه مجوزها برای احداث است.

وی تاکید کرد: افزایش مجتمع های خدمات رفاهی در محور های ارتباطی زمینه را برای افزایش ورود مسافر و گردشگر فراهم می کند و افزایش رضایتمندی مسافران از خدمات نیز زمینه را برای ورود مسافران بیشتر به استان فراهم می کند.

وی تاکید کرد: رونق بازار و افزایش درآمد ساکنان استان از مزایای افزایش ورود مسافر و گردشگر به استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استاندارد سازی محورهای ارتباطی و رفع نقاط حادثه خیز از مهمترین اهداف در این استان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و رفع این نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه جاده ها و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش تعداد مجتمع های خدمات رفاهی در این استان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری دارد.

کد خبر: ۳۵٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha