۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
حمایت ویژه اتاق بازرگانی بندرعباس از صنایع کوچک هرمزگان 
دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس در گفتگو با بازار خبر داد

حمایت ویژه اتاق بازرگانی بندرعباس از صنایع کوچک هرمزگان 

بندرعباس- رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس از حمایت ویژه این اتاق از صنایع کوچک در استان هرمزگان خبر داد.

پیام رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ۲۱ مردادماه روز ملی صنایع کوچک و تاثیر این صنایع در اقتصاد استان و کشور اظهار کرد: صنایع کوچک همانطور که در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند، در اقتصاد استان هرمزگان نیز به عنوان یکی از بالاترین جایگاه ها در ایجاد اشتغال ایفای نقش می کنند.

وی با بیان اینکه تعاریف زیادی در خصوص صنایع کوچک در دنیا وجود دارد، افزود:  برای این دسته از صنایع، شاخص های مختلفی در دنیا مطرح شده است که این شاخص ها در نوع تقسیم بندی صنایع کوچک و استفاده بهینه از این صنعت در بخش های مختلف استان و کشور متفاوت است.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس به مزایای صنایع کوچک اشاره  و تصریح کرد: انعطاف‌پذیری، پرورش نیروی متخصص و زمینه‌سازی برای توسعه و افزایش صادرات از اهم مزایای این صنایع فعال در استان هرمزگان است.

رضایی در خصوص مشکلات این صنایع گفت: صنایع کوچک با وجود ویژگی‌ها و اهمیت زیادی که در رشد اقتصادی استان دارند با مشکلات عدیده‌ای از قبیل مسائل مالی و بدهکاری آنها به بانک‌ها و ... روبرو هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس با همکاری مجموعه شهرک های صنعتی  و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به منظور رفع مشکلات صنایع کوچک اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، خاطرنشان کرد:  در راستای کاهش مشکلات این دسته از صنایع و همچنین نوع نگرش و دیدگاه های موجود در زمینه صادرات کالاهای تولیدی توسط صنایع کوچک و همچنین حمایت های بانکی،گام های بزرگی برداشته شده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ که از اسفندماه سال گذشته شروع و تا کنون ادامه دارد، اکثر صنایع به ویژه صنایع کوچک، به مراتب بیشتر از سایر صنایع آسیب دیده اند.

رضایی در ادامه به تاثیرات صنایع کوچک بر  فعالیت های صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگتر، انعطاف پذیری بیشتری دارند و با رصد آمارهای مربوطه در حوزه اختراعات و نوآوری ها در می یابیم که ۵۰ الی ۶۰ درصد از  این اختراعات و نوآوری ها در صنایع کوچک رخ داده است که باعث ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد و زمینه ساز ایجاد صنایع بزرگ می شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس بیان داشت: استفاده از ظرفیت شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در راستای حل مشکلات فعالان اقتصادی هدف نخست ما در اتاق بازرگانی است و امید می رود حال که اتاق به جایگاه واقعی خود در استان دست یافته است بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر: ۳۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 0
      خبر فکسی از کی در گفتگو می زنن !!!