۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
۹۸ درصد مشاغل اردبیل خرد هستند
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل:

۹۸ درصد مشاغل اردبیل خرد هستند

اردبیل - قلیزاده، مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۹۸ درصد مشاغل و صنوف استان اردبیل خرد هستند و پرداخت مالیات آنها با نرخ مقطوع انجام می‌شود.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مودیان استان اردبیل تا آخر مردادماه فرصت استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را دارند تا از ظرفیت مالیات مقطوع استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مودیانی که مجموع فروش آنها در سال گذشته حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده باید با در نظر گرفتن مالیات مقطوع خود در سال ۹۸ و براساس عملکرد سال قبل مالیات خود را پرداخت کنند تا جریمه شامل آنها نشود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: اغلب صاحبان صنوف و مشاغل استان اردبیل فروش تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به شکل ماهانه در سال گذشته به ثبت رساندند که این مودیان بدون هیچگونه افزایشی می‌توانند همان رقم مالیات سال قبل خود را پرداخت کنند.

قلیزاده گفت: ۹۸ درصد مشاغل استان اردبیل در این ردیف قرار دارند و امیدواریم از فرصت به وجود آمده تا پایان مردادماه استفاده کرده و با مراجعه به سامانه امور مالیاتی فرم مورد نظر را تکمیل و به صورت الکترونیکی اظهارنامه خود را ارسال کنند.

وی افزود: کسبه و صاحبان حِرَف که درآمد آنها بین ۲.۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است با چهار درصد افزایش و صاحبان مشاغلی که درآمد آنها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است با ۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل مالیات خود را پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: مشاغلی که درآمد آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان است تا ۱۲ درصد پرداختی مالیات آنها نسبت به نرخ مقطوع سال قبل محاسبه شده تا در فرصت باقیمانده پایان مردادماه بتوانند اظهارنامه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.

قلیزاده اضافه کرد: صاحبان این مشاغل در صورت تمایل می‌توانند مبلغ مالیات خود را در پنج قسط پرداخت کرده تا مشمول جریمه و دیرکرد نشوند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از ازدحام را یادآور شد و گفت: اداره کل امور مالیاتی استان برای کاهش آسیب ناشی از کرونا اکثر مراجعات خود را غیرحضوری و الکترونیکی کرده تا زمینه سهولت و راحتی کار مودیان در ارائه اظهارنامه‌ها فراهم آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: سایر مودیان استان که علاقمند به اظهارنامه مالیاتی هستند باید این کار را براساس شرایط اعلام شده و تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی انجام دهند تا روند رسیدگی به پرونده‌ آنها و اعلام قطعی رقم مالیات انجام شده و به اطلاع آنها برسد.

کد خبر: ۳۴٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha