۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
مردم از «گشایش اقتصادی روحانی» استقبال نمی‌کنند
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

مردم از «گشایش اقتصادی روحانی» استقبال نمی‌کنند

بغزیان، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با اشاره به طرح پیش فروش نفت گفت: به نظر می رسد که استقبال مردم از این طرح کم خواهد بود.

به گزارش بازار ، آلبرت بغزیان گفت: اگر بخواهیم ابزار اقتصادی برای مردم عادی جامعه که از سطح سواد مالی معمولی برخوردارند معرفی کنیم باید ابزاری ساده و کم ریسک باشد.

وی با اشاره به طرح پیش فروش نفت تاکید کرد: این طرح ابزار اقتصادی پیچیده ای است و طرف آن باید نهادهای مالی باشد اما این طرح پیچیده بوده و مبنای قیمت آن نیز دلار خواهد بود.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: به نظر می رسد که استقبال مردم از این طرح کم خواهد بود چراکه یک طرح بلند مدت دو ساله است و مردم عادی نمی توانند زیاد صبر کنند.

بغزیان در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اگر برنامه داریم نقدینگی در جامعه را به سمت فروش نفت ببریم باید پیش از آن هماهنگی های لازم میان نهادهای مختلف ایجاد شود.

وی اظهار داشت: به دلیل عدم هماهنگی میان نهادهای مختلفدیروز شاهد تلاطم در بازار بورس به دلیل اجرای طرح فروش نفت بودیم.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: طرح فروش نفت می تواند نقدینگی خوبی را از جامعه جمع کند اما این امر از سوی مردم عادی نخواهد بود مگر اینکه قابل خرید و فروش باشد.

بغزیان ادامه داد: برای اجرای چنین طرحی باید نهادهای سیاست گذاری بایدیگرهماهنگ باشند و این طرح برای اینکه به بازار سرمایه عمق بخشد مستلزم هماهنگی است.

وی افزود: نویدی که درخصوص گشایش اقتصادی داده شد به دلیل ناهماهنگی زیر سوال رفت.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: فعالیت های اقتصادی برای مردم عادی جامعه باید ساده باشد درحال حاضر در بحث سهام عدالت اگر فردی از من سوال کند به سختی می توانم درخصوص روند این سهام به وی پاسخ دهم چراکه روند آن بسیار پیچیده است.

کد خبر: ۳۴٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha